استان 07 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان در دیدار دانشگاه جامع علمی کاربردی: رشته‌های دانش بنیان، هتل داری، گردشگری را گسترش دهید

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ؛ دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار که در دفتر کار وی برگزار شد بر ضرورت هدایت رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی به سمت رشته‌های دانش بنیان، فناوری‌های جدید، هتل داری و گردشگری تأکید کرد و افزود : باید تلاش شود رشته‌های این دانشگاه از رشته‌های تئوری به هدف اصلی خود که کاربردی کردن رشته‌ها بوده است باز گردد.

وی با تأکید بر معرفی جلب توجه مردم نسبت به آرمان‌های این دانشگاه خاطر نشان کرد : باتوجه به اینکه جذب دانشجو در رشته‌های تئوری در دانشگاه‌های کشور بیشتر شده است دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند به سمت مهارت آموزی و حرفه‌گرایی پیش رود.

نماینده عالی دولت در گیلان به اقامت 24 میلیون مسافر در استان گیلان در طول سال اشاره کرد و افزود : توسعه‌ی رشته‌های هتلداری و گردشگری در گیلان ضروری است.

وی به ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو اشاره و تصریح کرد : ایجاد رشته‌ای تحت عنوان آشپزی نیز در ایجاد رستورانهای با کادر آموزشی دیده بسیار موثر است.

وی با اشاره به رتبه اول گیلان در بهبود فضای کسب و کار در 2.5 سال اخیر گفت : وضعیت استان در این بخش مطلوب است اما نیازمند حرفه‌ آموزی صاحبان مشاغل است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : در این میان نقش مدرسان این دانشگاه بسیار حائز اهمیت است که نیازمند ساماندهی و انسجام بیشتر است.

وی به ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو اشاره و تصریح کرد : ایجاد رشته‌ای تحت عنوان آشپزی نیز در ایجاد رستورانهای با کادر آموزشی دیده بسیار موثر است.

دکتر نجفی همچنین گسترش رشته های کشاورزی را نیز دارای اهیمت عنوان کرد.

در این دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور استاندار گیلان را شناسنامه و موسس دانشگاه جامع استان دانست و گفت : باتوجه به شناختی که دکتر نجفی از این دانشگاه و نیز منطقه قفقاز دارند می‌توانند در ارتقاء تعاملات با کشورهای همسایه ایران در تبادل دانشجو و تأسیس مرکز علمی کاربردی بسیار موثر باشند.

محمد اخباری بر شناساندن رشته‌های این دانشگاه از مقطع دانش آموزی برای ایجاد شغل تأکید و خاطر نشان کرد : باتوجه به مدرک گرایی دانشگاه‌ها یکی از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد دانش بنیان، مهارت محور و شغل محور کردن دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور به وجود 3 هزار مدرس در استان از 50 هزار مدرس این دانشگاه در کشور اشاره کرد و افزود : آمادگی لازم برای تأسیس سایت پرورش مدرس و بازآموزی آنان در استان گیلان را به عنوان سایت اصلی شمال کشور وجود دارد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *