سیاسی 07 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حیدرپور: مصوبه کنگره در خصوص گرفتن غرامت از ایران سیاسی است/ اوباما مانع نشود، در آزمون راستی آزمایی مردود است

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : مصوبه کنگره در خصوص گرفتن غرامت از ایران سیاسی است/ اوباما مانع نشود، در آزمون راستی آزمایی مردود است
عوض حیدرپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تلاش کنگره برای دریافت غرامت از ایران به بهانه های مختلف گفت: در فضای پس از برجام، آمریکایی ها تلاش دارند در دو بعد سیاسی و حقوقی علیه ایران اقدام کنند. تلاش کنگره برای گرفتن غرامت از ایران در واقع اقدامی سیاسی است.

 کنگره نگران انتخابات ریاست جمهوری است

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که سال آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می شود، کنگره تلاش دارد با چنین اقداماتی، فضای کشور را به نفع کنگره رقم بزند.
به گفته این نماینده تلاش کنگره  برای گرفتن غرامت از اموال بلوکه شده ایران، مبنای حقوقی ندارد بنابراین انتظار می رود که اوباما مانع این اقدامات شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتقاد داریم که موضع گیری اوباما در مقابل رفتار کنگره، فرصت خوبی برای راستی آزمایی دولت آمریکا در قبال برجام است. اگر رئیس جمهور آمریکا نتواند مانع رفتارهای سیاسی کنگره علیه ایران نشود، در این راستی آزمایی مردود می شود.

وزارت امور خارجه از کنگره شکایت کند

حیدرپور تاکید کرد: مرجع رسیدگی به این نوع ادعا و گرفتن غرامت از کشوری، دیوان دواری لاهه و شورای امنیت سازمان ملل است. بنابراین کنگره نمی تواند به صرف داشتن مصوبه ای در اموال بلوکه شده ایران دستی ببرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار می رود که وزارت امور خارجه کشور شکایت رسمی از دولت و کنگره آمریکا تهیه و در دیوان لاهه به ثبت برساند تا آمریکایی ها اجازه آن را نداشته باشند اموال بلوکه شده ایران را به عنوان غرامت به نفع خود ثبت و ضبط کنند./ ( خانه ملت )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *