استان 12 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اهدای انگشتر متبرک مقام معظم رهبری به استاندار گیلان

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : ظهر امروز در رشت با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، رئیس مرکز تخصصی نماز کشور و جمعی از ائمه جمعه، جماعات، روحانیون، مدیران دستگاه‌های اجرائی و دبیران شوراهای اقامه نماز استان برگزار شد ؛ انگشتر متبرک به دستان رهبر معظم انقلاب توسط آقای مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور به دکتر نجفی استاندار گیلان به دلیل فعالیت‌های حمایتی وی در ترویج و توسعه‌ی فرهنگ نماز اهدا شد.

استاندار در این همایش  نماز را فریضه‌ای اصلی و مهم در اسلام عنوان کرد و افزود : جنبه‌ی روحی و روانی نماز به حدی ارزشمند است که آرامش واقعی را در انسان  به وجود می‌آورد.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در بین آحاد مردم تأکید کرد و گفت : اگر به دنبال جامعه‌ای سالم، آرام همراه با اعتماد به نفس معنوی هستیم تا بتوانیم با تهدیدات مقابله کنیم باید فرهنگ نماز را ترویج دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم ایجاد جاذبه‌های نرم افزاری برای حضور گسترده نوجوانان و جوانان در مساجد تأکید و خاطر نشان کرد : جوان امروز نیازمند ابزار نوین است و باید زمینه‌های ایجاد سیستم‌های نرم افزاری برای حضور آنان فراهم شود.

وی به نقش رسانه‌ها و مطبوعات در اثر گذاری مطلوب در نسل امروز جامعه اشاره و تصریح کرد : باید به صورت غیرمستقیم برای  قشر نوجوان و جوان ترغیب بیشتر به سوی نماز ایجاد شود.

استاندار گیلان به اهتمام ویژه‌ی موجود در دستگاه‌های استان در بخش توسعه‌ی فریضه‌ی نماز اشاره کرد و گفت : گیلان در این بخش وضعیت مطلوبی دارد و برای گسترش اقدامات، نیازمند ابزارهای سخت افزاری است که موظف هستیم زمینه را فراهم نماییم .

وی به برگزاری فریضه‌ی نماز در 3 وقت در سواحل استان اشاره و خاطرنشان کرد : پخش اذان از پارک‌ها ، بوستان‌ها و مأذنه ‌های شهر،  در هر 3 وقت جزء برنامه‌های شهرداران قرار گیرد.

دکتر نجفی بر ضرورت بازسازی و آماده نمودن مساجد و اماکن بین راهی نیز تأکید کرد.

وی با تأکید به جلوگیری از طولانی نمودن زمان برگزاری نماز در دستگاه‌ها گفت : تلاش شود ضمن اجرای بخشنامه مدت زمان قانونی اقامه نماز (20 دقیقه) در دستگاه‌ها، از این فرصت تمامی کارکنان و مدیران صرفاً برای اقامه‌ی نماز بهره‌مند شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان به پرداخت 2 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و بهسازی مصلی‌ها و مساجد استان در سال 93 اشاره کرد و افزود : در سال جاری نیز این تخصیص اعتبار مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

در این اجلاس همچنین  از اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، استانداری گیلان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به عنوان دستگاه‌های اجرایی برتر در امر توسعه و ترویج نماز براساس شاخص‌های اجرای فعالیت برجسته، خلاقانه و اثر بخش در طول دوره ارزیابی ستاد اقامه نماز، کسب عنوان تقدیر ویژه در سه دوره متوالی یا پنج سال متناوب و کسب امتیاز بین 900 تا 1000 قدردانی شد.

در اجلاس نماز و سنجش دستاوردها از مدیردستگاه موفق، دبیر شورای اقامه نماز، امام جماعت، مهدکودک، مدرسه، دانشگاه، بیمارستان، امام جمعه و فرماندار نمونه نیز تجلیل بعمل آمد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *