اقتصادی 22 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نشست خبري نعمت زاده و شرودر؛ تدوين نقشه راه جديد براي توسعه همکاريها

به گزارش آفتاب شمال به نقل از خبرگزاري صدا و سيما ، محمدرضا نعمت زاده دوشنبه شب بعد از جلسه مشترک با  گرهارد شرودر و هيات اقتصادي  آلماني در جمع خبرنگاران  با اشاره  به تاکيد دو طرف بر توسعه همکاريهاي اقتصادي و صنعتي بر اساس شرايط جديد سياسي  شکل گرفته در عرصه بين الملل  افزود: با طرف آلماني توافق کرديم که با سرمايه گذاريهاي مشترک همکاريهاي علمي و پژوهشي  و تلاش براي توسعه بازارها در داخل و خارج همکاريهاي  پايدار داشته باشيم.
وي افزود : مناسبات فرهنگي ايران و آلمان  علاوه بر اينکه  مي تواند به توسعه همکاريهاي اقتصادي و تجاري بيانجامد منشايي براي همکاريهاي گسترده تر در آينده خواهد بود.
وزير صنعت  با بيان اينکه بخش اعظمي از صنايع ما   به صورت تاريخي  بر پايه فناوريهاي  آلماني شکل گرفته است  افزود : در آينده هم مي توانيم  بر اين اساس البته با سياست جديد  و مورد توافق دو طرف به اين کار ادامه دهيم .
صدراعظم پيشين آلمان هم  گفت :  روابط آلمان با ايران  قديمي ، سنتي و تاريخي بوده و مي خواهيم اين روابط را  ادامه وتوسعه دهيم .
گرهارد شرودر افزود : به محض برداشته  شدن تحريم ها مي توانيم آينده خوبي  براي همکاريها داشته باشيم .
وي گفت : شرکت هاي آلماني بسيار علاقه مند هستند  هم براي تجارت  و به دست آوردن  بازار ايران و هم براي سرمايه گذاري در اين کشور به ايران بيايند .
صدراعظم  پيشين آلمان افزود : اين سرمايه گذاريها  براي اشتغال زايي جوانان تحصيل کرده ايراني فرصت بسيار خوبي را  فراهم خواهد کرد .
وي طرح هاي زيربنايي ، توليد کالا و خودروسازي  را از جمله حوزه هايي دانست که مي تواند  مورد سرمايه گذاري و همکاريهاي مشترک  قرار گيرد.
شرودر افزود : اين تنها شرکت هاي بزرگ نيستند که اهميت دارند بلکه شرکت هاي متوسط و کوچکي هم  که  کيفيت و توانايي بسيار بالايي دارند مي توانند در اين همکاريها مد نظر قرار گيرند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *