اقتصادی 30 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

امضای دو موافقتنامه و یک یادداشت تفاهم میان ایران و جمهوری چک

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک دو موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و حمایت از سرمایه گذاری مشترک و یک یادداشت تفاهم تشکیل کارگروه مشترک سرمایه گذاری آژانس های تشویق سرمایه گذاری دو کشور را امضا کردند.

به گزارش آفتاب شمال این موافقت نامه ها و یادداشت تفاهم در جریان دیدار امشب علی طیب نیا و “پیتر کاژیمیر” معاون نخست وزیر و وزیر دارایی جمهوری چک به امضا رسید.

علی طیب نیا در سخنانی در جریان این دیدار، با اشاره به اینکه این موافقت نامه ها و یادداشت تفاهم در زمانی مناسب و بلافاصله پس از اجرایی شدن برجام با کشورهای پنج به علاوه یک به امضا میرسد،این امر را نشانه عزم و اراده جدی دو کشور برای توسعه روابط توصیف کرد.

وی با اشاره به قرار گرفتن ایران در موقعیت جغرافیایی مناسب در مسیر ارتباطی شرق، غرب و شمال و جنوب، توسعه همکاری های ایران و اسلواکی را موجب تسهیل در دسترسی این کشور به بازار بزرگی با بیش از 400 میلیون نفر از کشورهای همسایه ایران و باز شدن دریچه ای به روی اقتصاد اسلواکی عنوان کرد.

طیب نیا برخی دیگر از ویژگی های ممتاز ایران را شامل برخورداری از انرژی ارزان قیمت،نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد، مهیا بودن زیرساخت های لازم برای توسعه صنعتی و قوانین مناسب و حمایتگر از سرمایه گذاری خارجی ذکر کرد.

“پیتر کاژیمیر” وزیر دارایی جمهوری اسلواکی نیز طی سخنانی در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از اینکه به عنوان نخستین کشورهای اروپایی، پس از امضای برجام، امکان امضای تفاهم نامه با کشورمان پیدا کرده است، برای همکاری در سایر زمینه ها از جمله صنعت خودروسازی و حوزه انرژی اعلام آمادگی کرد.( صدا و سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *