سیاسی 30 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس جمهور: اجرای عملی برجام باید به گسترش همکاری های اقتصادی منجر شود

اجرای عملی برجام باید به گسترش همکاری های اقتصادی منجر شود به گزارش آفتاب شمال به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی در گفتگوی تلفنی نخست وزیر انگلستان با وی، ضمن تاکید بر اینکه اجرای عملی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باید به گسترش همکاری‌های اقتصادی منجر شود، اظهار داشت: تقویت همکاری‌های مشترک اقتصادی می تواند پایه های توافق را نیز مستحکم‌تر کند و این به نفع کشورهای ما و جهان خواهد بود.

رئیس جمهور روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی “دیوید کامرون ” با وی، گفت: همه باید تلاش کنیم تا توافق هسته ای به‌خوبی اجرایی و عملیاتی شود؛ جمهوری اسلامی ایران مشروط بر آنکه طرف مقابل به تمام تعهداتش عمل کند، به همه تعهدات خود عمل خواهد کرد .

وی به ضرورت توسعه همکاری های مشترک ایران و انگلستان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، علمی و سیاسی اشاره کرد و  افزود: باید با ایجاد تحرکی در روابط دوجانبه که می تواند به نفع ملت های دو کشور ، منطقه و جهان باشد، کم کاری های گذشته در این عرصه را جبران کرد.

آقای روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از حضور کمپانی های اروپایی و انتقال سرمایه و فناوری و همکاری در عرصه های مالی و بانکی استقبال می کند.

رئیس جمهور با اشاره به اراده مستحکم دو کشور برای توسعه همکاری‌های دوجانبه گفت: این اراده در میان مقامات ارشد دو کشور، زمینه را برای ایجاد تحرکی جدی در روابط فراهم کرده است.

آقای روحانی همچنین با استقبال از رایزنی و هماهنگی میان تهران – لندن در خصوص  مسائل منطقه‌ای و ثبات و امنیت خاورمیانه اظهار داشت: بی تردید وضعی که امروز  درسوریه، عراق و یمن حاکم است ، قابل قبول نیست و همه ما باید تلاش کنیم تا موضوع تروریسم و بی‌ثباتی در این منطقه مهم حل و فصل  شود.

نخست وزیر انگلستان نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک اجرای رسمی برجام و ضرورت تعهد طرفین به اجرای دقیق آن ، اظهار داشت: همه طرف‌ها باید به تعهدات خودتحت برجام عمل کنند و انگلستان قطعا این کار را انجام خواهد داد.

دیوید کامرون همچنین به ضرورت تحرکی جدی در روابط همه جانبه ایران و انگلستان اشاره کرد و گفت: انگلستان آماده است تا تمام تخصص و تجربیات مالی و بانکی  و اقتصادی خود را دراختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد و بی تردید افزایش رفت و آمد میان مقامات ارشد دو کشور  می تواند به تقویت این همکاری ها و روابط دو کشور کمک کند.

وی تصریح کرد: اطمینان می دهم که خواهان روابط بهتر میان دو کشور هستیم. اکنون  به  مرحله ای رسیده ایم که توسعه بیش از پیش روابط دو کشور را ضروری می سازد و ما باید رایزنی های خود را در عرصه منطقه ای نیز تقویت کنیم.

نخست وزیر انگلستان همچنین با بیان اینکه به زودی بخش صدور روادید در سفارت لندن در تهران فعال خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *