استان 20 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

در دهه مبارک فجر 118 طرح آبرسانی به روستاهای گیلان افتتاح شد

به گزارش آفتاب شمال : استاندار گیلان پیش از ظهر یکشنبه همزمان با هفتمین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب با حضور در روستای کوره بر لاهیجان ، طرح آبرسانی به 118 روستای گیلان را افتتاح کرد.

دکتر محمدعلی نجفی در آیین افتتاح این طرح‌ها با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردمی که همواره تلاش و پویندگی را در سرلوحه کارهای خود قرار دادند افزود : ما به تولید محصولات نظیر چای، برنج، مرکبات  توسط روستائیان عزیز می‌بالیم.

دکتر نجفی با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه و سیاست‌های مغرضانه دشمنان علیه کشورمان تصریح کرد : الحمدا… با هدایت‌های مدبرانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب و اندیشه والای دولت و تلاش‌های ارزنده فرزندان دیپلماسی کشور موفقیت‌های بزرگی در بحث دیپلماسی خارجی حاصل شد و مشکلات بیش از یک دهه در این بخش حل گردید و برجام به فرجام رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی اثرات مثبتی  را که برجام بر زندگی مردم خواهد گذاشت درک نمی کنند و یا نمی‌خواهند درک کنند اظهار داشت : در روزهایی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن می‌گیریم که فرزندان این مرز و بوم در بخش‌های سیاسی و نظامی جهت حفاظت و حراست از کشور  رشادت ها از خود نشان داده‌اند.

استاندار گیلان با اشاره به حضور خود در جمع خانواده‌های شهدای انقلاب و مدافعان حرم و رشادت‌های رزمندگان در جبهه‌ها اظهار داشت : این عزیزان به منظور حمایت از آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص) که مورد هجمه قرار گرفته در جبهه‌های مقاومت حضور دارند.

وی با بیان اینکه زمانی که روحیه خوب و ارزشمند ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا را می‌بینم عشقی بالاتر از خدمت رسانی برای ما نیست افزود : باید تلاش کنیم تا از فرصت خدمتگزاری برای ارائه خدمت هر چه بیشتر به مردم استفاده کنیم.

دکتر نجفی با بیان اینکه بار دیگر به بهانه افتتاح پروژه‌هایی که حاکی از تلاش و سازندگی در آن است گرد هم آمده‌ایم اظهار داشت : بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره تأکید داشتند که عملکردتان را به مردم بگویید و در آنان شور و شوق ایجاد کنید.

وی اظهار داشت : در روزهایی که رقابت‌های سیاسی در منطقه شکل می‌گیرد نباید زحمات خادمین به مردم و فرزندان نظام زیر سوال ببرند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید شعار گونه با مردم سخن بگوییم افزود : مسئولین استانی و شهرستان باید براساس آمار و ارقام به مردم گزارش دهند و بگویند که در گذشته درچه جایگاهی قرا داشتیم و اکنون کجا هستیم.

وی با بیان اینکه آمارها حاکی از آن است که شاخص‌های توسعه‌ای در گیلان در حال افزایش است افزود : عقب ماندگی از میانگین شاخص‌های توسعه‌ای در 2 سال گذشته از جمله نگرانی‌های بنده بود که الحمدا… امروز در تمامی شاخص‌ها رشد چشم گیری داشته‌ایم و با تلاش و کوشش تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی 1071 پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و 790 میلیارد تومان در دهه فجر امسال آماده بهره برداری شد.

دکتر نجفی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف عمرانی در استان اظهار داشت: شاخص گاز رسانی در استان در طی 2 سال از 67 درصد به بالای 85 درصد افزایش داشته ، به گونه‌ای که جزو استان‌های برتر کشور در این بخش هستیم.

استاندار گیلان از افزایش 8.5 درصدی شاخص بهره‌مندی آب شرب روستاهای استان در طی 2 سال و نیم گذشته خبر داد و افزود : الحمدا… میزان سرانه آب شرب شهری بعد از افتتاح سد آیت‌ا… بهجت به 99.8 درصد افزایش یافته است.

دکتر نجفی با بیان اینکه در سال های گذشته گیلان در بخش سیستم گرمایشی مدارس در رتبه سی‌ام کشور قرار داشت افزود : با تلاش‌های صورت گرفته امروز افتخار می‌کنیم که اکنون در این بخش به رتبه چهارم دست یافته‌ایم.

استاندار گیلان گفت : در بخش ساخت مدارس نیز  گیلان جزو 10 استان برتر کشور قرار دارد.

استاندار با بیان اینکه لاهیجان اکنون به کارگاه سازندگی تبدیل شده است افزود : خوشبختانه مسئولین در این شهرستان بدون حاشیه بدنبال کار و تلاش هستند..

دکتر نجفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش چای اظهار داشت : الحمدا… شاهد بهبود وضعیت چای در دوسال گذشته  هستیم هر چند رضایت کامل هنوز حاصل نگردیده است.

دکتر نجفی با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت : دنیا نظاره گر حضور شما در راهپیمایی 22 بهمن خواهد بود و انشاء ا… بار دیگر اثبات خواهیم کرد که انقلاب متعلق به مردم است.

دکتر نجفی گفت : انشاء ا… مردم عزیز ایران اسلامی با حضور در پای صندوق‌های رأی بار دیگر مردم سالاری نظام را به منصه ظهور می‌گذارند.

گفتنی است با اجرای طرح آبرسانی به 118 روستا که 56 میلیارد تومان هزینه در برداشته 22 هزار خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.

 آستانه و لنگرود با 15 روستا، رشت با 12 روستا و لاهیجان و تالش با 11 روستا بیشترین تعداد روستاها را در اجرای این طرح دارند.

همچنین با حضور استاندار گیلان پارک جنگلی و تفریحی باغ نارنج لاهیجان در ورودی بام سبز در زمینی به وسعت 17000مترمربع و هزینه 750 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *