اقتصادی 12 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ندیمی: افزایش سقف جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به نفع کشور نیست/ صرفا راه‌حل اقتصادی چاره مشکلات نیست

به گزارش آفتاب شمال : ابوذر ندیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره افزایش سقف جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، افزود: افزایش جرایم در این برهه از زمان به نفع کشور نیست چراکه همیشه نمی توان با راه حل های اقتصادی مشکلات کشور را رفع کرد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عوامل زیادی دست به دست هم داده و برخی از تخلفات در رانندگی شکل می گیرد لذا باید تلاش کرد تا راهکاری برای این معضلات در نظر گرفت و سپس اقدام به افزایش جریمه‌ها کرد؛ به عنوان مثال گاهی کمبود پارکینگ باعث می‌شود که افراد هرچند برای دقایقی، اقدام به پارک دوبل کنند که این خود به جریمه منتهی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره اینکه در ابتدا قرار بود دولت درآمد حاصل از جرایم رانندگی را صرف اقداماتی همچون توسعه راه‌ کند اما در برنامه ششم سهمی به دستگاه‌ها داده نمی‌شود، گفت: قانون برنامه جایگزین قانون بودجه نیست و در قانون بودجه آمده که درآمد حاصل از جرایم رانندگی صرف توسعه راه‌ها، حذف نقاط حادثه‌خیز، کمک به صندوق‌های خسارت بدنی و نیز کمک به پلیس راهور شود.

وی یادآور شد: قوانین برنامه توسعه، نمونه ای کلی از قوانین کشور در کوتاه مدت است و اگرچه باید جزو اولویت قرار گیرد اما گاهی می توان بودجه را بر اساس آن ننوشت لذا نمایندگان در کمیسیون تلفیق تلاش می کنند تا تقسیم سهم‌بندی‌ها به گونه‌ای باشد که هم انگیزه لازم ایجاد شود و هم خدمات بهتری به افراد ارایه شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هیات وزیران به پیشنهاد وزارتخانه های دادگستری، کشور و راه و شهرسازی و نیز نیروی انتظامی و به استناد مواد ۲۱ و ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بخشی از کدهای جرائم رانندگی را اصلاح کرد که بر اساس آن، سقف جریمه ها تا ۴ میلیون ریال افزایش یافت./

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *