فرهنگ و هنر 08 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اثر سهراب سپهری 3 میلیارد فروخته شد

به گزارش آفتاب شمال : حسین پاکدل در این مراسم بر آثار هنرمندان پیشکسوتی چون نصرالله افجه‌ای، آیدین آغداشلو، ایران درودی، محمود فرشچیان، کمال‌الملک، علی‌محمد حیدریان، منصوره حسینی، صداقت جباری، محمدابراهیم جعفری، پرویز کلانتری، کیخسرو خروش، فریده لاشایی، رضا مافی، حسین محجوبی، غلامحسین نامی، علی‌اصغر پتگر، جعفر پتگر، جلیل رسولی، علی‌اکبر صادقی، کوروش شیشه‌گران، محسن وزیری‌مقدم، حسین زنده‌رودی، منوچهر یکتایی، مهدی ویشکایی، پرویز تناولی، ژازه تباتبایی، سهراب سپهری، هوشنگ پزشک‌نیا، محمد احصایی، مسعود عربشاهی و… چکش حراج می زند.

در ابتدای برنامه حسین پاکدل در صحبت هایی عنوان کرد: با زیبایی با گل ها معامله کردیم؛ به پنجمین حراج آثار کلاسیک و مدرن تهران خوش آمدید. تلاش ما این است که از بین آثار مختلف بهترین آثار از سبک های مختلف انتخاب و عرضه گردد.

در ادامه با اثری از ناصر اویسی به نام اسب ها و سری اسب ها حراجی آغاز شد و پس از آن آثاری از جلال شباهنگی، لیلی متین دفتری، ناصر عصار، حسین کاظمی، سیراک ملکونیان، بیژن رافتی و حسین کاظمی فروخته شد. الناز شاکردوست یکی از اولین آثار به حراج گذاشته شده را خرید.

در ادامه حسین پاکدل با رسیدن نوبت به اثری از پرویز کلانتری در سخنانی بیان کرد: پرویز کلانتری با ماست و تا همیشه در زیبایی جهان سهیم است؛ خواهش میکنم به احترام روح مرحوم کلانتری که مطمئنم در بین ما هست، برخیزید و تا اثرش را می آورند کف بزنید.

در ادامه آثاری از ژازه تباتبایی، حسینعلس ذابحی، هادی هزاوه ای، آیدین آغداشلو، مهدی ویشکایی، بهمن دادخواه، ایران درودی، منصوره حسینی، منوچهر یکتایی، پروانه اعتمادی، علی اکبر صادقی، محمد ابراهیم جعفری، مسعود عربشاهی، سیراک ملکونیان، عبدالرضا دریابیگی، بهجت صدر، منصور قندریز و پرویز تناولی به حراج گذاشته شد.

پاکدل در ادامه گفت: سال گذشته بخشی با آثار کلاسیک در حراجی بود و امسال هم در این بخش ١٤ اثر کلاسیک در حراج شرکت دارد.

در ادامه آثاری از محمد غفاری (کمال الملک)، علی اکبر مزین الدوله، حسین ارژنگی (میر مصور)، جعفر پتگر، علی اصغر پتگر، علی محمد حیدریان، علی رخساز، محسن سهیلی، ابوالحسن صدیقی، میشا شهبازیان، عیسی بهادری، حسین طاهرزاده بهزاد تبریزی، محمود فرشچیان، محمد مدبر خالقان به فروش رسید.

تا اینجای کار تابلوی نقاشی از محمود فرشچیان با نام «تعالی» به مبلغ یک میلیارد و 250 میلیون تومان عنوان یکی از گران ترین آثار را به خود اختصاص داده است.

و بخش کلاسیک با حراج اثری از حسین آقاسی به پایان رسید.

این حراجی با فروش آثاری از جواد حمیدی، کیخسرو خروش، نصرالله افجه ای، رضا مافی، حسین زنده رودی، جلیل رسولی، محمد احصایی، صداقت جباری، کوروش شیشه گران، ابوالقاسم سعیدی، حسین محجوبی، حسین کاظمی ادامه پیدا کرد تا نوبت به سهراب سپهری رسید و اثری از او با رکورد شکنی به مبلغ شگفت انگیز ٣ میلیارد تومان به فروش رسید.

در ادامه آثاری از فریده لاشایی، احمد اسفندیاری، منوچهر نیازی، ناصر عصار، بهجت صدر، محسن وزیری مقدم، جلبل ضیاء پور،جعفر روحبخش، منیر فرمانفرماییان، غلامحسین نامی، محمد احصایی، حسین زنده رودی به فروش رسید تا نوبت اثر «هیچ» پرویز تناولی شد و این اثر به مبلغ ٢٨٠ میلیون تومان به فروش رسید.

سونیا بالاسانیان، مسعود عربشاهی، سهراب سپهری، منیر فرمانفرماییان، مهدی ویشکایی، هوشنگ پزشک نیا، احمد اسفندیاری، محمود جوادی پور و منوچهر یکتایی خالقان آثار باقی مانده بودند که با فروش آخرین اثر به مبلغ یک میلیارد و ٤٧٠ میلیون تومان پنجمین حراج تهران در مجموع با فروش ٨٠ اثر به کار خود پایان داد.

علی دایی، آنا نعمتی، الناز شاکردوست، عاطفه رضوی و … از حاضران در این مراسم هستند. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم حضور دارد. ( باشگاه خبرنگاران)

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *