استان 17 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:تعداد مراکز دفن پسماند گیلان از 31مرکز به22مرکز کاهش یافته است.

به گزارش آفتاب شمال قربانعلی محمدپور در نشست خبری این اداره کل که به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزارشد،گفت: در گذشته گیلان دارای 31مرکز دفن زباله بود که با پیگیریهای فراوان برخی از این مراکز تعطیل شدند و در حال حاضر در استان 22مرکز دفن زباله پسماند داریم.

وی افزود:شیرابه ای که از مراکز دفن زباله خروج می کند آسیب جدی به محیط زیست اطراف خود می زند و هم اکنون شیرابه ای که مرکز دفن زباله سراوان به رودخانه های رشت می ریزد موجب شد که این رودخانه ها به آلوده ترین رودخانه های گیتی تبدیل شوند.

محمدپور در ادامه با اشاره به اینکه مسئولین استان نسبت به کاهش معضلات زیست محیطی استان دقت نظر خوبی دارند،تصریح کرد:پیگیر هستیم که دفن پسماند در مراکز دفن موجود به صورت اصولی انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه یکی دیگر از عواملی که موجب آلوده تر شدن روز به روز رودخانه های گوهر رود و زر جوب می شود فاضلابهای بیمارستانی و فاضلاب شهر صنعتی رشت است،خاطر نشان کرد: به زودی پس از 4دهه انتظار کلنگ تصفیه خانه شهرصنعتی رشت به زمین زده خواهد شد.

وی افزود:پیگیر بودیم تا این کلنگ در هفته محیط زیست جاری به زمین زده می شد اما به دلیل مشکلاتی انجام نشد و فرصت کمی مانده تا این آروزی مردم گیلان محقق شود.

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه پسماند یکی از معضلات اصلی محیط زیست استان است،گفت:دلیل وجود این معضل این است که در گذشته نسبت به مدیریت پسماند خوب عمل نشده است و امیدواریم حساسیت ها در این خصوص هم در استان و هم در کشور بیشتر شود هر چند که اقدام اساسی برای حل معضل پسماند استان های شمالی در حال انجام است.
 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *