خواندنی ها 19 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

راه اندازی تنها دستگاه تشخیصی یورودینامیک گیلان در مرکز دانشگاهی رازی

به گزارش آفتاب شمال :دسـتـگـــاه یــورودیـنــامـیــک ، تنها دسـتـگــاه کــامــلا  تشخیصی گیلان است که به طور وسیعی برای تشخیص بـیـمـاری هـای مـربـوط بـه قـسـمـت زیـریـن سـیـستم ادراری مـانـنـد بـی اخـتـیـاری ادراری  در افراد بالغ و اطفال کاربرد دارد و شروع به کار این دستگاه در مرکز دانشگاهی رازی می تواند کمک شایانی به متخصصان ارولوژی ، زنان و اطفال در تشخیص صحیح بیماری های سیستم ادراری نماید.

تـسـت یـورودیـنـامـیـک مـهم‌ترین تست سرپایی جهت بررسی عملکرد سیستم ادراری نرمال و غیر نرمال خـصـوصاً در مثانه و مجاری ادراری است . با این تـسـت مـی تـوان تشخیص افتراقی در موارد انسداد ادراری (تنگی مجرا ، BPM  ) و انواع بی اختیاری های ادراری را به بهترین نحو انجام داد که این عمل به پــزشــک جـهـت درمـان دقـیـق تـر کـمـک بـه سـزایـی می‌کند.

اهـمیت تست یورودینامیک بدین جهت است کـه بـا اسـتـفـاده از ایـن تـست می توان بیماری های مربوط به بی اختیاری ادراری و مشکلات آن را به درسـتی تشخیص داد ، دستگاه یورودینامیک تنها وسـیـلــه تـشـخـیـصــی بــرای مـشـخـص کـردن دقـیـق مـشـکـلات عـصـبـی عضلانی مثانه است که سبب افتراق نوع بی اختیاری های ادراری می شود.

پـیـامـد اسـتـفـاده از ایـن تـست  تشخیص صحیح بیماری به وسیله پزشک و در نتیجه درمان موفق آن است. با این تست ساده و در عین حال باارزش و سـرپـایـی و بـدون جـراحـی لـگـن و یـا ژنـیـکـولوژی می‌توان نوع اختلالات به وقوع پیوسته در مثانه را دقیقا تشخیص داده و درمان کرد.
ایـن تـسـت بـسـیـار ساده حالت تهاجمی ندارد و به نوبه خود دردناک نیست و برروی  بیمار در کمال راحتی صورت می گیرد و در قبال آن یک سری پارامترهای تشخیص اساسی و مهم بیمار در اختیار پزشک قرار می گیرد که همه این موارد کمک قابل ملاحظه ای به بهبودی و درمان قطعی بیمار می‌کند.
گفتنی است:با شیوع بیماری‌های مربوط به مثانه و مجاری ادراری مانند بی اختیاری ادراری در بانوان و تنگی مجرا در آقایان ، وجود دستگاه‌هایی که در تشخیص این بیماری کمک کند ضروری به نظر می رسد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *