خواندنی ها 19 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:پروژه های خلق الساعه نخواهیم داشت

 

به گزارش آفتاب شمال : دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پنجمین جلسه کارگروه تدوین برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،  گفت: امروز ما در آستانه شکل گیری یک اتفاق با ارزش هستیم و امیدواریم تا پایان خرداد ماه جاری شاهد تدوین اولیه برنامه راهبردی دانشگاه باشیم.
وی افزود: با تدوین برنامه استراتژیک مسیر آینده دانشگاه علوم پزشکی گیلان ترسیم خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: پیش از این برنامه های استراتژیک توسط کارشناسان خبره هر واحد نوشته می شد و سپس توسط مسوول بالادستی به مدیران اجرایی ابلاغ می شد. در این راستا عدم مشارکت مدیران اجرایی در تدوین برنامه ها منجر به عدم تحقق برنامه های استراتژیک می شود. بنابراین می توان گفت: تحقق برنامه استراتژیک بدون مشارکت موثر افراد اجرایی محقق نخواهد شد؛ حتی اگر قوی ترین تئوری پردازان در تدوین برنامه مشارکت داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: شکل گیری برنامه استراتژیک به معنی شروع فعالیت های دانشگاه می باشد و پس از تدوین برنامه راهبردی، تمام فعالیت های دانشگاه در چهارچوب نقشه استراتژیک خواهد بود.
وی با اشاره به وجود قابلیت بازنگری در برنامه راهبردی، گفت: پس از تدوین برنامه در صورت بروز تغییرات کلان محیطی یا شناسایی مواردی که لحاظ نشده است، برنامه بازنگری خواهد شد.
دکتر یوسف زاده تاکید کرد: با ترسیم مسیر ارتقاء و تعالی دانشگاه،  تمام فعالیت های بر اساس برنامه استراتژیک مشخص خواهد شد و همه حوزه ها علاوه بر اطلاع از وضعیت خود از مسیر حرکت سایر حوزه ها نیز  مطلع خواهند شد و همه به درک و گفتمان مشترکی از مفاهیم  خواهند رسید.
 وی با بیان این مطلب که پروژه های خلق الساعه در دانشگاه نخواهیم داشت، افزود: به زودی پروژه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دل برنامه استراتژیک دانشگاه ترسیم خواهد شد و هیچ پروژه ای در دانشگاه نخواهیم داشت مگر آن که آن پروژه در راستای تحقق یک هدف استراتژیک تعریف شده باشد.
خاطر نشان می شود: اساسا سازمان هایی که فاقد استراتژی هستند درگیر فعالیت های روزمره می شوند و به لحاظ نبود یک چشم انداز مشخص به نتایج مطلوبی دست نمی یابند  . مسیر آینده دانشگاه علوم پزشکی گیلان مسیر پر کاری پیش بینی می شود؛ مسیری که نیازمند همت و تلاش همه جانبه خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان و فراتر از آن همکاری متقابل سازمان های ذی زبط در استان گیلان است.
گفتنی است؛  پنجمین نشست کارگروه تدوین برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مشارکت فعال ریاست و هیات رئیسه دانشگاه و جمعی از اساتید و مدیران دانشگاه و  سازمان های ذی ربط   به منظور  تدوین جدول نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای دانشگاه در دو نوبت صبح و عصر در محل دفتر ریاست دانشگاه تشکیل شد. در این زمینه  ششمین و هفتمین جلسه این کارگروه 7:30 صبح روزهای  19 و 20 خرداد ماه جاری در دانشگاه برگزار می شود.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *