استان 19 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پس از 40 سال تصفیه‌خانه شهر صنعتی رشت احداث می‌شود

به گزارش آفتاب شمال : مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه علاوه بر فاضلاب‌های صنعتی، فاضلاب‌های بیمارستانی و خانگی نیز منشأ آلودگی رودخانه‌های مذکور هستند، تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود فاضلاب‌های صنعتی به رودخانه‌های رشت احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صنعتی امری ضروری بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت پس از 40 سال خبر داد و گفت: مراسم کلنگ‌زنی این تصفیه‌خانه به‌زودی برگزار می‌شود.

وی مشکلات زیست‌محیطی در مراکز خدمات‌رسانی و سلامت را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: پایش و رصد کردن و به‌روز نگه داشتن دستگاه زیست‌محیطی می‌تواند به ما در برطرف کردن مشکلات زیست‌محیطی کمک کند.

محمدپور کاهش مراکز دفن زباله در گیلان را از اقدام‌های محیط زیست استان عنوان کرد و یادآور شد: اکنون تعداد مراکز دفن زباله در گیلان از 31 مرکز به 22 مرکز رسیده است.

وی به توجه دولت در حوزه زیست‌محیطی اشاره کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت در گیلان و آمایش سرزمین از جمله نگاه متفاوت دولت به حوزه زیست‌محیطی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه برنامه‌های زیست‌محیطی برای رسیدن به اهداف سازمانی پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از منابع باید درست و بهینه صورت گیرد و نمی‌توانیم مردم را نادیده بگیریم و به دنبال توسعه پایدار با رعایت مسایل زیست‌محیطی هستیم.

وی درباره عامل تیراندازی به محیط‌بان در رودبار افزود: ضارب با اسلحه شکاری به محیط‌بان تیراندازی کرده بود که پس از شناسایی دستگیر و طی مراحل قانونی به دو سال حبس محکوم شد.

محمدپور به برگزاری جشنواره گل سوسن چلچراغ در منطقه داماش عمارلو رودبار اشاره کرد و یادآور شد: هفتمین جشنواره گل سوسن چلچراغ در 16 خرداد همزمان با روز جهانی محیط زیست در منطقه مذکور برگزار می‌شود.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *