سیاسی 24 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ظریف به “اسلو” رفت

 

به گزارش آفتاب شمال به نقل از ایرنا، قرار است، رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در جریان این سفر، علاوه بر دیدار با همتای نروژی خود همچنین در «اسلو فروم2016» با عنوان «بهبود میانجیگری درگیری مسلحانه» که به میزبانی وزارت خارجه نروژ و مرکز گفت و گوهای بشر دوستانه برگزار می شود، شرکت کند.
در این اجلاس، فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز قرار است حضور یابند.
وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به اسلو درباره برنامه های سفر اروپایی خود گفت: روز دوشنبه در اسلو با همتای خود در خصوص همکاری های دو کشور در حوزه گاز و زیست محیطی و مشورت های سیاسی و منطقه ای گفت وگو خواهم کرد.
وی ادامه داد: روز سه شنبه نیز اجلاس اسلو فروم با صحبت بنده، وزیر خارجه نروژ و خانم فدریکا موگرینی آغاز می شود و در سخنرانی خود، ضرورت دیدگاه در حل و فصل منازعات منطقه ای را مطرح کرده و در کنار آن با شرکت کنندگان گفت وگو می کنم.
ظریف افزود: روز چهارشنبه هم در ادامه ملاقات ها در حاشیه اجلاس، گفت وگویی با آقای جان کری وزیر امور خاجه آمریکا درباره پیگیری تعهدات آمریکا در برجام خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: بعد از ظهر چهارشنبه نیز در برلین و دیدار با آقای اشتاین مایر درخصوص روابط دو جانبه و موضوعات دو جانبه و منطقه ای گفت وگو خواهم داشت.
ظریف را در این سفر، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل و حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه همراهی می کنند.
نشست افتتاحیه اسلو فروم 2016 با سخنرانی ظریف، همتای نروژی وی و نیز موگرینی روز سه شنبه در اسلو برگزار خواهد شد و پس از آن وزرای خارجه ایران، نروژ و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری سه جانبه شرکت خواهند کرد.
وزیر امور خارجه نهم خرداد ماه جاری نیز سفری پنج روزه به شمال و شرق اروپا (لهستان، فنلاند،سوئد و لتونی) داشت.ایرنا

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *