استان 25 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برای حضور خودروی جمع آوری پسماند خشک، شهروندان نام محله و خیابان خود را اعلام کنند

به گزارش آفتاب شمال ٬ مرتضی عاطفی با بیان اینکه  شهر رشت با تولید  روزانه بیش از ۴۵۰ تن زباله روبرو است گفت:  در حال حاضر بخش زیادی از زباله به جایگاه دفن سراوان انتقال داده می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت افزود: انجام این فرایند در طول  ۳۰ سال اخیر افزایش شیرابه و آلودگی  رودخانه های رشت و منابع آب زیرزمینی را به دنبال داشته است.

وی طرح تفکیک زباله از مبدا را اصلی ترین  و موثر ترین راه کاهش حجم این انتقال عنوان کرد و گفت:  انجام تفکیک زباله از مبدا سبب می شود تا بتوانیم به بهترین شکل از زباله خشک و تر استفاده کنیم.

عاطفی یکی از نتایج انجام این طرح را تولید کود با کیفیت بالاتر در کارخانه کود آلی شهرداری عنوان کرد و گفت:  زباله تر نیز  می تواند به صورت کود دوباره به چرخه زندگی ما برگردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با اشاره به اهمیت همکاری شهروندان برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا گفت: اگر شهروندی قصد مشارکت دارد اما خودرو دربافت پسماند به محله او نمی آید به سازمان پسماند شهرداری رشت اطلاع دهد.

وی افزود: شهروندان می توانند از طریق پیامک و تلگرام با شماره ۰۹۳۳۸۰۲۰۶۵۸ در ارتباط باشند یا در تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری رشت نام خیابان و کوچه خود را برای حضور خودرو دریافت پسماند خشک اعلام کنند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *