خواندنی ها 30 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور: دستگاه قضائی با متخلفین در ماجرای خشونت علیه پرستاران برخورد کند

به گزارش آفتاب شمال :طاهره زاهد صفت در واکنش به اظهارات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس(دکتر عابدی)

گفت: توسعه فرهنگ ادب و حرمت و احترام لازمه هر جامعه ای بوده و کادر درمانی با توجه به ارائه خدمات انساندوستانه به همنوعان نیاز به دانش برقراری تعامل و ایجاد ارتباط قابل قبول تری بین ارکان و اعضای خود دارد.

وی با اظهار تاسف از گزارش های دریافتی از مراکز درمانی کشور در خصوص ضرب و شتم پرستاران توسط برخی پزشکان، اظهارداشت: بحث خشونت لفظی و رفتاری به یک چالش مهم بدل شده و در طیف گسترده ای حتی به صورت خشونت پنهان و آشکار به عنوان یک آسیب اخلاقی به شکل آگاهانه یا ناآگاهانه با کلمات توهین آمیز، داد و فریاد و بداخلاقی، رفتارهای تحکم آمیز از این روش به عنوان ابزاری برای کنترل اوضاع مطابق خواسته های خود استفاده می کنند.

زاهد صفت ادامه داد: عدم رعایت ادب و احترام و بروز خشونت از سوی همکاران پزشک و پرستار، در شان اعضای فرهیخته بهداشت و درمان نبوده و تحلیل چنین رفتارهایی از زاویه اثرگذاری بر خدمات به آحاد مردم و جلب اعتماد آنان اثر سوء خواهد داشت.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: عدم توجه مسئولین به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است، باعث بروز تبعیض و بی عدالتی و نا امنی در بخش های درمانی شده و امروز شاهد افزایش معنادار آمار خشونت بین همکاران پزشک و پرستار در کشور باشیم.

وی افزود: واکنش سازمان نظام پرستاری با پاسخ محکم و جدی، راهی برای پیشگیری از رفتارهای مجدد تهدیدآمیز پزشکان در گذشته بوده که بی توجهی در این امر تشدید عوارض و نابسامانی لازم را در بر دارد که جا دارد با متخلفین در هر جایگاهی توسط مسئولین قضائی برخورد و پیگیری لازم به عمل آید. ضمن اینکه قضاوت های یکجانبه در حمایت از گروهی خاص از سوی هیچ نهاد و مقام سیاسی و اجتماعی شایسته جامعه اسلامی و عدالت محور نیست.

زاهد صفت گفت: به عنوان رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری در تعهدی آشکار که وظیفه یکایک ماست اعلام می کنم به پیروی از آموزه های دینی، حرمت و احترام را در جامعه درمانی بین همکاران و بیماران بیش از پیش ارتقاء بخشیده و با رعایت اصول حرفه ای و اخلاق مدارانه پزشکی و پرستاری هم پیمان در اجرای اوامر و روایتی از مولای متقیان حضرت علی (ع) گردیم که فرمود: «هیچ  ارثی ارزشمندتر  از ادب نیست»، گام برخواهیم داشت.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، در پایان افزود: بدیهی است تمرکز و توجه همه ما به استدلال های منطقی باعث می شود با هر پیش فرض برای انتقام جویی و ورود به مسیر اشتباه رهنمون نگردیم.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *