استان 09 مهر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سواحل گیلان ظرفیت تولید حداقل 300 هزار تن انواع ماهی را دارد که یکی از راههای استفاده از آنان بهره گیری از پرورش ماهی در قفس است

به گزارش آفتاب شمال :  دکتر نجفی در این دیدار کهدر حاشیه همایش مشترک شیلاتی ایران و نروژ برگزارشد گفت : شرایط اقلیمی گیلان برای توسعه آبزی پروری بسیار مساعد است و استفاده از ظرفیت دریا یکی ازمحورهای اصلی توسعه‌ی گیلان محسوب می‌شود.

استاندار گیلان افزود: سواحل گیلان ظرفیت تولید حداقل 300 هزار تن انواع ماهی را دارد که یکی از راههای استفاده از آنان بهره گیری از پرورش ماهی در قفس است .

وی با دعوت از وزیر شیلات نروژ و سفیر این کشور برای سفر به گیلان و بازدید از توانمندی‌های شیلاتی و آبزی پروری استان گفت: نروژ دارای تجارب ارزنده‌ای درباره پرورش ماهی در قفس بوده و ما می توانیم از این توانمندی ها از طریق همکاری های بخش خصوصی دو کشور استفاده کنیم .

دکتر نجفی خاطرنشان کرد :پشتیبانی های لازم را از همکاری های بخش خصوصی دو کشور در گیلان انجام می دهیم.

استاندار گیلان افزود :حدود 300 کیلومتر از سواحل استان نیز برای پرورش ماهیان خاویاری مستعد است.

وی با بیان اینکه سالانه 70 هزار تن ماهی در گیلان تولید می شود گفت: از این مقدار 54 هزار تن مربوط به آبزی پروری و بقیه آن مربوط به صید ماهیان استخوانی و کیلکا از دریا است.

وی با اشاره به استقرار مراکز تحقیقاتی معتبر در زمینه‌ی پرورش ماهی در گیلان گفت: برای همکاری های علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی مشترک زمینه های خوبی داریم.

دکتر نجفی افزود : استان گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهی در کشور نیز محسوب می شود در مراکز تکثیر و بازسازی گیلان تولید سالانه 150 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی و خاویاری فراهم است.

همایش شیلاتی ایران و نروژ 62 با حضور 62 شرکت نروژی و 30 نفر از بخش دولتی نروژ در کنار 200 نفر از نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی ایران امروز در تهران برگزارشد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *