استان 09 مهر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

١٢مهر، دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان افتتاح می‌شود

به گزارش آفتاب شمال :، فیروز فاضلی، در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان اظهار داشت: دوازدهمین دوره نمایشگاه استان گیلان از ١٢ تا ١٧ مهرماه در رشت برگزار می‌شود و خوشحالیم که آغاز این نمایشگاه با آغاز ماه محرم مصادف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان قیام عاشورا را همراه با تفکر دانست و گفت: کتاب از قدیم همواره مبنایی برای انتقال تفکر بوده است.

فاضلی محل برگزاری نمایشگاه کتاب را محل دائمی نمایشگاه‌های گیلان عنوان کرد و گفت: شعار امسال نمایشگاه کتاب،”کتاب چشمه جوشان زندگی” است و ساعت برگزاری این نمایشگاه در مدت برگزاری از ساعت ١١ الی ٢٠ به‌صورت یکسره است.

وی از افزایش بن خرید کتاب در مقایسه با سال گذشته خبر داد و مطرح کرد: امسال ٦٥٠ میلیون تومان بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است در حالی‌که این مقدار در سال گذشته ٥٠٠ میلیون تومان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: اقشار مختلف مردم می‌توانند با ارائه کارت ملی بین ٢٠ تا ٥٠ هزار تومان بن خرید کتاب دریافت کنند.

فاضلی عنوان کرد: در صورتی که شهروندان با دریافت بن کتاب، کتاب مدنظر خود را در نمایشگاه کتاب پیدا نکنند می‌توانند تا زمان پایان تاریخ نمایشگاه، کتاب مدنظر خود را از کتاب فروشی‌هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مشخص کرده تهیه کنند.

وی از آغاز تبلیغات محیطی برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب گیلان خبر داد و گفت: در این راستا با موسسات تبلیغاتی نیز صحبت کردیم و تبلیغات نمایشگاه کتاب در ١٠ اتوبوس در سطح شهر انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تعداد غرفه‌های دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان را ٢٠٠ غرفه اعلام کرد و گفت: ٣٥٠ ناشر استانی و کشوری در این ٢٠٠ غرفه فعالیت می‌کنند و سعی کردیم از ناشران برجسته کشور در این نمایشگاه دعوت کنیم.

فاضلی نمایشگاه کتاب را بزرگترین حادثه فرهنگی هر استان عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل کتابخانه‌های استان غرفه‌های جداگانه در نظر گرفته‌ایم.

وی از اجرای ٢٠ برنامه جانبی در نمایشگاه کتاب خبر داد و خاطرنشان کرد: کارگاه خاطره نویسی با موضوع دفاع مقدس و نشست کتابخوان با حضور نویسندگان و ناشران ملی در دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب، ٢٠ درصد تخفیف در نظر گرفته است و ١٠ درصد تخفیف هم مربوط به ناشران است.

فاضلی از افتتاح دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب گیلان با حضور صالحی, معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: با هماهنگی انجام شده مقرر شد سازمان‌ها و مدارس در طول مدت برگزاری از نمایشگاه بازدید کنند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *