سیاسی 18 مهر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شمخانی : سکوت غرب درباره جنایت سعودی‌ها در یمن پذیرفتنی نیست

دبیرشورای عالی امنیت ملی:مردم بی پناه درصنعا،دیرالزور وغزه باتجاوز متحدان واشنگتن وپشتوانه تسلیحاتی امریکابه خاک وخون کشیده میشوند.
به گزارش آفتاب شمال : دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با محکومیت شدید حملات هواپیماهای سعودی به مردم غیرنظامی در یمن گفت: متاسفانه این نخستین حمله نیست و شاید آخرین حمله ای نباشد که سعودی ها به مردم فقیر ، غیرنظامی، بی سلاح و بی دفاع یمن انجام می دهند.

وی افزود : بازرسان سازمان ملل اعلام کردند پس از دیدن این صحنه که طی آن 700 نفر از مردم عادی در مراسم سوگواری در صنعا به خاک و خون کشیده شدند ،بهت زده شده اند.

شمخانی گفت: مراجع بین المللی آنان پس از اینگونه اقدامات وحشیانه بهت زده می شوند اما اقدامی هم نمی کنند .

وی با ابراز تاسف از جنایات سعودی ها در ماه محرم الحرام گفت : این گونه اعمال، اقداماتی متوالی در منطقه علیه مسلمانان است همچنانکه امریکا دیر الزور در سوریه را هدف قرار می دهد بعد عذرخواهی می کند؛ رژیم صهیونیستی غزه را هدف قرار می دهد و بدون عذرخواهی به جنایات و کودک کشی خود ادامه می دهد و سعودی ها نیز مردم عادی را در مراسم سوگواری هدف قرار می دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: سعودی ها در پی این اقدام ابتدا جنایاتشان را تکذیب کردند لیکن وضوح این اقدام به حدی است که قابل تکذیب نمی باشد. وی اظهار داشت: سلاح های به کار رفته در این عملیات تماما غربی و بویژه آمریکایی است وبه همین علت امریکا در این جنایات شریک است .

وی گفت : امریکایی ها می دانستند که این نوع تسلیحات فروخته شده به سعودی ها پیامدهای اینچنینی دارد و برای ایجاد رعب و انفکاک در جبهه مردمی یمن چنین قساوتی را از خود نشان می دهند .

شمخانی افزود : این در حالی است که مردم یمن با اتکا به توانمندی ذاتی در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود و نیز در دفاع از سواحل خود علیه یک شناور اماراتی اقدام دفاعی انجام دادند که اساس اصول منشور ملل متحد کاملا مشروع است .

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اقدام هواپیماهای سعودی در هدف قرار دادن مردم غیرنظامی در یمن تصریح کرد : سازمان ملل متحد تا کنون چندین بار تلاش کرد که قطعنامه ای در محکومیت سعودی ها صادر کند اما قدرت پول این اجازه را از آنها گرفت .

وی گفت :‌ انسان دچار حزن و اندوه می شود که چرا مسلمانان در این شرایط در دیرالزور ، غزه و صنعا با اقدام متحدان واشنگتن و با پشتوانه تسلیحاتی امریکا اینگونه به خاک و خون کشیده می شوند. (خبرگزاری صدا و سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *