استان 28 مهر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آغاز سرشماری حضوری نفوس و مسکن سال 95

 به گزارش آفتاب شمال : معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رشت ، منا ابروفراخ در مراسم افتتاحیه سرشماری میدانی نفوس و مسکن گیلان که با حضور قائم مقام سرشماری استان و معاونین فنی در سالن اجتماعات دانشگاه بنت الهدی امروز چهارشنبه 28 مهر برگزار شد ، بیان داشت برنامه ریزی برای تحقق درست امور نیازمند آمار صحیح و درست می باشد که تداوم کشور را به همراه خواهد داشت . 

مونا ابروفراخ با اشاره به وضعیت برگزاری اینترتی سایر کشورها گفت کشور استرالیا در سال 2001 تا 2002 دارای مشارکت 5 درصد و کانادا با ضریب 70% دارای مشارکت 19% بوده اند و این در حالی است که کشور ما بهترین روند در مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی را به خود اختصاص داده است .

وی رعایت امانتداری و برخورد صحیح با مردم را از وظیفه اولیه ماموران سرشماری مسکن و نفوس برشمرد و افزود اخذ اطلاعات سرشماری از مردم می بایست در زمان مشخص و سرعت و دقت مناسب انجام پذیرد .
وی تصریح کرد 299 مامور آمارگیر مسکن و نفوس در سال 95 در شهرستان رشت همکاری می نمایند و ادامه گفت 40 % مردم در شهر رست سکونت دارند و ما شاهد متراکم ترین جمعیت هستیم به بیان دیگر به ازای هر متربع 50 نفر سکونت دارند .
وحید طیفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در این مراسم با اشاره به قدمت چندین هزار سال بحث آمار و اطلاعات در تاریخ جهان ، پیچیدگی فرایند سرشماری و نگاه علمی بدان را حائز اهمیت دانست .
قائم مقام سرشماری کشور گفت در سرشماری نفوس و مسکن 95 ، با تحول بزرگی مواجه بودیم . وی به تغییر ساختار و دستورالعمل و روش اجرایی اشاره نمود و بیان داشت امروز ما شاهد تحول بزرگی در سیستم سرشماری کشور بوده ایم .
وحید طیفوری گفت روش اینترنتی سرشماری و دسترسی روزانه به آمار درج شده در سایت سرشماری سبب کاهش خطای بوجود آمده می نماید و عنوان داشت به این روش تا سطح ابادی نیز ارزیابی اماری وجود دارد .
این مقام مسئول قابلیت استفاده از تبلت در ثبت آمار سرشماری سال 95 به عنوان تحول بزرگ برشمرد و آن را کمک به محیط زیست دانست . وی گفت در این شیوه استفاده از کاغذ استفاده نمی کنیم .
وحید طیفوری با اشاره به شاخص سرشماری اینترنتی که 35 % می باشد ذکر کرد تا صبح روز سه شنبه مردم استان گیلان دارای مشارکت 36/5درصدی بوده اند که خوشبختانه از متوسط کشوری بالاتر رفته است . وی گفت سرشماری اینترنتی تا روز جمعه تمدید شده است .
قائم مقام سرشماری کشور تصریح کرد ماموران سرشماری مسئولیت محوله را نه بعنوان شغل بلکه بعنوان وظیفه ملی بدانند و با تعهد اخلاقی و شرعی برای کشور این تکلیف را انجام نمایند . وحید طیفوری گفت ماموران سرشماری در این مدت یکماه نمایندگان دولت هستند و هر نوع برخورد و ارتباط آنان در تشریح اهداف سرشماری بسیار ارزشمند و حائز اهمیت می باشد
وحید طیفوری در پایان سخنانش ماموران سرشماری را به برخورد نیکوتر و علمی تر به موضوع سرشماری دعوت نمود و از کلیه همکاران سرشماری نیز تشکر نمود .

 

گزارش از: لیلا سیروس 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *