استان 28 مهر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فرمانده انتظامي استان گيلان گفت: ارائه خدمت بي منت به مردم مورد تاكيد پليس است

به گزارش آفتاب شمال ،سردار محمدرضا ميرحيدري در همايش روساي كلانتري و پاسگاه هاي استان گيلان كه با حضور رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور و رئيس پليس پيشگيري ناجا و مسئولان انتظامي و استاني در سالن اجتماعات شهداء ناجا برگزار شد، گفت: ارتقاء سطح آموزش، تقويت بنيه اعتقادي، ترويج روحيه جهادي و تفكر بسيجي، استقرار سلامت اداري و افزايش امنيت اخلاقي در سطوح جامعه و همچنين مبارزه با مواد مخدر، سرقت، كالاي قاچاق و كنترل جرايم در حوزه مجازي و كنترل و كاهش تصادفات از اولويت هاي پليس استان از ابتداي سالجاري بوده است.

سردار ميرحيدري با بيان اينكه فراهم شدن زمينه براي اجراي هر ماموريت از توفيقات كليدي و تحسين برانگيز پليس است، اظهار داشت: افزايش رضايتمندي مردم از اهداف پليس در اجراي هر ماموريت بوده است.
اين مقام ارشد انتظامي استقرار شايسته سالاري و تعيين فرماندهان و مديران ارزشي را از سياست هاي كلي ناجا عنوان كرده و خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي در چند سال اخير شاهد بهبود وضعيت اجراي ماموريت ها مي باشد.
وي با تاكيد بر اينكه رضايتمندي مردم نسبت به نظام مقدس و نيروي انتظامي با اجراي صحيح ماموريت بيشتر شده، گفت: در اجراي منويات فرماندهي معظم كل قوا(مدظله العالي)، ارائه خدمت بي منت به مردم همواره در نيروي مورد تاكيد است.
سردار ميرحيدري افتتاح 5 دارالقران فعال و تربيت هزار حافظ قرآن در سطح استان در 6 ماه اول سال را از اهداف ارزشمند عقيدتي سياسي در توسعه فرهنگ قرآني بيان كرده و بيان داشت: كسب مقام اول در اشراف فرماندهي ستاد فرماندهي معظم كل قوا و همچنين كسب رتبه دوم در كنترل جرايم و سرقت در كل كشور نيز از افتخارات پليس استان و حاكي از ولايتمداري پليس مي باشد.
وي در ادامه با بيان اينكه نزاع و درگيري فردي در 6 ماه گذشته از سالجاري 47 درصد كاهش پيدا كرده كه نشان از تعامل خوب نيروي انتظامي، دستگاه قضا و ساير دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي است، خاطرنشان كرد: در 6 ماه اول سالجاري، نزاع جمعي 55 درصد و قتل 23 درصد كاهش، كشفيات مواد مخدر 75 درصد، دستگيري معتادان 24 درصد، دستگيري قاچاقچيان 125 افزايش داشته است.
فرمانده انتظامي استان گيلان در پايان كاهش تصادفات را از دغدغه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) اعلام كرده و كاهش 5 درصدي آمار فوتي ها در 6 ماه اول سالجاري را ناشي از توجه دقيق و مسئولانه پليس به منويات مقام معظم رهبري و تدابير فرمانده ناجا دانست.

رئيس پليس پيشگيري ناجا گفت: در جامعه فعلي ما تكيه بر توانمندي و خلاقيت مردم نظم آفرين و امنيت محور است

سردار شرفي در همايش روساي كلانتري و پاسگاه هاي استان گيلان كه با حضور رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور و مسئولان انتظامي و استاني در سالن اجتماعات شهداء ناجا برگزار شد، گفت: امنيت يك مقوله چندبعدي بوده و هيچ امكاناتي بدون امنيت شيرين نيست.

رئيس پليس پيشگيري ناجا با بيان اينكه دنيايي كه دين اسلام براي رستگاري تعيين كرده مبتني بر مسئوليت گرايي است، افزود: همه بايد در جامعه احساس مسئوليت كنند و مسئوليت تنها بر عهده پليس نيست.
وي با اشاره به اينكه تنها در دهه اول ماه محرم بيش از 54 هزار تكيه، مسجد و …. و بيش از ده هزار محل تجمع هيئت هاي مذهبي در كشور وجود داشت، بيان داشت: بيش از 80 هزار مامور نيروي انتظامي و بيش از 84هزار نفر از مردم تحت عنوان هميار محله، انتظامات هيئت ها، نگهبان محله و بسيج برقراري امنيت مراسات مذهبي دهه اول محرم را عهده دار بودند.
اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه در گذشته دور ساختن مجرم از جامعه و اعمال حبس از طريق سياست هاي كيفري و ناتوان ساختن مجرم مرسوم بود، اظهار داشت: امروز روش هاي پيشگيري اجتماعي تبديل به رويه شده اند.
سردار شرفي با تاكيد بر اينكه امروز پليس نمي تواند صرفا به خودش تكيه كند، خاطرنشان كرد: تكيه بر ظرفيت هاي مردمي در هر عرصه اي واجب است.
رئيس پليس پيشگيري كشور با اعلام اينكه در جامعه فعلي ما تكيه بر توانمندي و خلاقيت مردم نظم آفرين و امنيت محور است، متذكر شد: بايد به آحاد جامعه اعتماد كرد و از آنها به عنوان همكار نيروي انتظامي بهره برد.
وي با اشاره به اينكه دشمن بوسيله شبكه هاي اجتماعي و پايمال كردن اخلاق به دنبال ايجاد گسست بين مردم و حاكميت است، اعلام داشت: پليس بايد از هر نوع افراط فاصله گرفته تا هر مسئله ساده در جامعه يك داستان امنيتي نشود.
سردار شرفي با بيان اينكه امروز استحاله سياسي يكي از ترفندهاي اصلي دشمنان ايران است، اظهار داشت: دشمنان ايران مي خواهند مباني اعتقادي مردم را تضعيف كنند.
وي فاصله بين امنيت و ناامني را به اندازه شكستن يك شيشه دانسته و تاكيد كرد: بايد مراقب باشيم كه اين شيشه به دست ما شكسته نشود.
رئيس پليس پيشگيري كشور بحث فن آوري و تكنولوژي را جدي و مهم دانسته و تاكيد كرد: در حال حاضر هزار و 800 پاسگاه و كلانتري در كشور داريم كه به شبكه مجهز نبوده و همه كارها را به صورت دستي انجام مي دهند.
شرفي با تاكيد بر اينكه تعداد پرونده هايي كه براي انواع جرايم در گيلان در نظر گرفته شده 29 درصد كاهش پيدا كرده، بيان داشت: با مهندسي مثبت پليس گيلان در تشكيل پرونده، جمعيت كيفري استان زياد نشده است.
وي با تاكيد بر اينكه ميزان سرقت در گيلان 17 درصد در 6 ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش پيدا كرده، گفت: ميانگين كشوري در اين مورد تنها 4 درصد كاهش داشته است.
اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه تعداد پرونده هاي پليس گيلان در بحث مبارزه با قاچاق 47 درصد نسبت به گذشته زياد شده است، افزود:دستگيري قاچاقچيان در گيلان نيز 113 درصد افزايش داشته در حالي كه اين عدد در كل كشور 4 درصد بوده است.
وي ميزان رضايت مردمي از نيروي انتظامي گيلان را 84 درصد اعلام كرده و تصريح كرد: پليس گيلان رتبه دوم كشوري از نظر سلامت اداري را در اختيار دارد.
رئيس پليس پيشگيري كشور در پايان با تاكيد بر اينكه فضاي ديني و انقلابي در مجموعه پليس بايد حفظ شود، افزود: رفتار پليس با مردم نيز بايد در بهترين حالت ممكن باشد.
ارائه خدمت بي منت به مردم مورد تاكيد پليس است

لازمه برقراري امنيت اقتدار همراه با عدالت مي باشد

استاندار گيلان گفت: لازمه برقراري امنيت اقتدار همراه با عدالت است.

به گزارش آفتاب شمال : محمدعلي نجفي در همايش روساي كلانتري و پاسگاه هاي استان گيلان   ،نقش پليس را در جامعه مهم دانست.
استاندار گيلان با بيان اينكه نيروي انتظامي حضوري انكارنشدني در جامعه دارد، افزود: ارتباط قوي با مردم و حضور پليس در جامعه موجب ثبات در نقاط مختلف استان شده است.
وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در خصوص ايجاد امنيت فردي، اجتماعي، اخلاقي، روحي و رواني، بيان داشت: لازمه برقراري امنيت اقتدار همراه با عدالت است.
نجفي با بيان اينكه حفظ كرامت ارباب رجوع و ايجاد بستر امنيت براي توسعه اقتصادي متوازن از مهم ترين محورهاي حقوق شهروندي هستند، اضافه كرد:
استاندار گيلان با تصريح اينكه برخورد با كالاي قاچاق از اولويت هاي انتظامي قرار دارد، گفت: در زمينه برخورد با قاچاق كالا آمار و ارقام مربوط به كشف ها به روشني نشان از قدرت دقت و حساسيت نيروي انتظامي دارد.
وي با اشاره به حضور 34 ميليوني مسافران و گردشگران به استان، خاطرنشان كرد: پليس در صف اول هدايت مسافران و احترام به آنها قرار دارد.
نجفي با بيان اينكه پليس هميشه در معرض ديد و قضاوت مردم قرار دارد،بيان داشت: حضور شبانه روزي پليس در جامعه، نشان از همت پليس در خدمت به مردم است.
استاندار گيلان در پايان با بيان اينكه بهبود وضعيت كسب و كار مستلزم ايجاد امنيت است، تصريح كرد: در تلاش هستيم تا شرايط بهتري براي پاسگاه ها و كلانتري ها فراهم كنيم.

وظيفه پليس در جامعه مهم و خدشه ناپذير است

رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح كشور وظيفه پليس در جامعه را سنگين، مهم و خدشه ناپذير دانست.
به گزارش آفتاب شمال ، حجت الاسلام بهرامي در همايش يكروزه روساي كلانتري و پاسگاه هاي استان گيلان كه با حضور رئيس پليس پيشگيري ناجا و مسئولان انتظامي و استاني در سالن اجتماعات شهداء ناجا برگزار شد، با اشاره به اهميت واقعه كربلا و نقش آفريني بازماندگان اين رويداد عظيم در شكل گيري و تثبيت ارزش هاي شيعه، گفت: اسيران واقعه عاشورا كاري كردند كه عزت شيعه و اهل بيت(ص) براي هميشه حفظ شود.
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور وظيفه نيروي انتظامي در جامعه را سنگين، مهم و خدشه ناپذير دانسته و افزود: به فرموده مقام معظم رهبري (مدظله العالي) بزرگ ترين وظيفه نيروي انتظامي حفظ ارزش ها مي باشد.
وي با تاكيد بر اينكه حافظ ارزشها بودن وظيفه پليس را سنگين تر از وظايف همه نهادها كرده است، بيان داشت: نيروي انتظامي در بين نيروهاي مسلح مظلوم ترين و زحمتكش ترين نيرو است.
حجت الاسلام بهرامي تاثير عبادت و ياد خدا را در انجام وظايف نيروي انتظامي پررنگ عنوان كرده و اظهار داشت: كسي كه وظيفه سنگيني دارد بايد عبادت سنگيني نيز داشته باشد.
اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه مديريت صحيح رفتار با مردم در اجراي ماموريت ها براي پليس جامعه اسلامي مهم است، اظهار داشت: نيروي انتظامي بايد به مسائل مختلفي وارد شده و زمينه ساز ريشه كن شدن بحران در حوزه هاي گوناگون شود.
حجت الاسلام بهرامي با تاكيد بر اينكه هيچ نعمتي بالاتر از امنيت نيست، گفت: شناخته شدن ايران در يك اقيانوس ناامن به عنوان جزيره امن از بركت وجود نيروي انتظامي و ساير نيروهاي مسلح و مسئولان دلسوز است.
اين مقام ارشد قضائي با بيان اينكه همه شادي ها نياز به امنيت دارد، خاطرنشان كرد: مردم بايد ارتقاء احساس امنيت را در زندگي روزانه خود احساس كنند.
رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح در پايان با توصيه به طلب استمداد از خداوند متعال براي اجراي صحيح ماموريت ها، گفت: جايگاه و مسئوليت خود را به عنوان امانت به خدا بسپاريد كه اين مهمترين بيمه است.

 

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *