سیاسی 12 آبان 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان : از دیپلماسی فعال تا مقاومت فرزندانمان در سوریه با هدف حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

 

استاندار گیلان در همایش تشکل های دانش آموزی به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج دانش آموزی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت : از دیپلماسی فعال دولتمردان کشور برای مقابله با استکبار جهانی تا مقاومت فرزندانمان دردفاع از حریم اهل بیت با هدف حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش آفتاب شمال :  دکتر محمدعلی نجفی در این همایش که در سالن غدیر استانداری برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع گرم و صمیمی دانش آموزان اظهار داشت : از دست‌اندرکاران برگزاری این نشست که زمینه‌ای را فراهم کردند تا از نظرات ارزشمند شما عزیزان بهره مند شوم قدردانی می کنم.

وی افزود : تلاش تمامی بخش‌های آموزش و پرورش امروز در چارچوب حرکت‌های انقلابی و روحیه استقامتی است.

وی با اشاره به تبعید امام خمینی (ره) در 13 آبان 1343 که در پی اعتراض و افشاگری ایشان علیه پذیرش کاپیتولاسیون و اعتراضات مردمی پس از آنان انجام شد اشاره کرد و گفت : در سال 1343 امام خمینی (ره) را که صدای ملت ایران را فریاد زد ؛ به بهانه خاموش کردن صدای ملت، به ترکیه تبعید کردند و این، آغازی برای یک جنبش و به ثمررسیدن انقلاب اسلامی در سال 57 شد.

استاندار گیلان با اشاره به وقایع 13 آبان گفت : اعتراضات مردم به واسطه‌ی تبعید حضرت امام خمینی (ره) آغاز جنبش و حرکت انقلابی بود که ثمره‌ی آن را در تسخیر لانه‌ی جاسوسی به دست دانشجویان مشاهده کردیم.

وی افزود : امروز جوانان انقلابی و دانش آموزان کشورمان با روحیه‌ی نشاط، شور و هیجان فراوان در عرصه‌های مختلف قرآنی، علمی و المپیادها، حضور می‌یابند و به زیبایی ارزش‌های اسلامی، انقلابی و اخلاقی را ترسیم می‌کنند.

دکتر نجفی افزود : یاد و خاطره‌ی شهیدان فهمیده، جیرانی و بیش از 800 شهید دانش آموز گیلانی را گرامی می داریم و به یاد داشته باشیم پایداری اندیشه‌های این شهداء زمانی محقق می‌یابد که ما ارزشهای اخلاقی، معرفتی و انسانی و حرکت‌های ما در پاسداشت یاد این عزیزان فرا جناحی باشد.

استاندار گیلان ادامه داد : اگر بتوانیم آن اخلاق اسلامی و ارزشی مورد تأکید امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب را در کارهای خود رعایت کنیم بسیار موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت : خودسازی علمی، اخلاقی، معنوی، دینی و خودسازی جسمی روحیه‌ی شاد و پرنشاط را برای دفاع از انقلاب اسلامی فراهم می‌کند چون امروز شما سنگرداران این انقلاب هستید.

وی با تسلیت و تبریک شهادت نوزدهمین گیلانی از صومعه‌سرا در دفاع از حریم اهل بیت در سوریه گفت : امروز جوانان بسیجی در دفاع از آرمان‌های اسلام در خارج از مرزها جانفشانی می‌کنند.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : همه‌ی تلاش های فرزندان این ملت در بخش‌های مختلف از دیپلماسی فعال دولتمردان کشور برای مقابله با استکبار جهانی تا مقاومت فرزندانمان با هدف حفظ بنیان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اقتدار آن است.

دکتر نجفی تصریح کرد : دو گفتمان سیاسی اعتدال همراه با رعایت عزت و احترام کشورمان و اقتدار حضور همه‌ی شما جوانان و نوجوانان در پدافند عامل و غیرعامل و دفاع از حریم اهل بیت مکمل هم در حفظ عزت کشور هستند.

وی استفاده از تشکل‌ها به منظور تصمیم‌گیری در کارگروه‌های مختلف استان حائز اهمیت دانست و گفت : از معاونت سیاسی می‌خواهم تشکل‌های دانش آموزی باتوجه به تخصص‌هایی که دارند در کارگروه های استانداری حضور یابند.

در پایان این مراسم از تشکل‌های دانش آموزش قدردانی شد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *