استان 28 آبان 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان : جراحان گیلان، در زمینه جراحی عروق پیشرو می باشد و گسترش ابعاد این رشته می تواند مبدا و منشا توسعه سایر رشته ها باشد

 

 

به گزارش آفتاب شمال : سمینار دو روزه تازه های جراحی عروق و اندووسکولار 27 و 28 آبان با همکاری جامعه جراحان گیلان و با حضور اساتید مجرب جراحی عروق کشور در هتل کادوس برگزار شد .
دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم گشایش این سمینار، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: در سال های نه چندان دور وقتی بیماری در زمینه ترومای عروق مشکل داشت و به مراکز درمانی ما مراجعه می کرد، کل سیستم مراکز آموزشی بهم می خورد، اما امروز با همت و تلاشی که جراحان این مرز و بوم انجام دادند ، جراحی عروق در استان گیلان در مرزهای دانش حرکت می کند و افزود : جراحان گیلان، در زمینه جراحی عروق پیشرو می باشد و گسترش ابعاد این رشته می تواند مبدا و منشا توسعه سایر رشته ها باشد.
دکتر یوسف زاده تصریح کرد: رشته جراحی عروق و تروما در کنار رشته های دیگر نظیر جراحی پلاستیک جایگاه خاصی دارد و افزود عروق برای همه ارگانها حیاتی است و گسترش آن به منزله گسترش سایر رشته ها می باشد .
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به رشته های اعصاب و جراحی پلاستیک، گفت: عروق برای همه ارگان ها حیاتی است، به طوری که اگر رشته جراحی عروق گسترش یابد، علوم پزشکی در همه حوزه های حیاتی گسترش پیدا می کند.
وی در پایان ضمن تبیین برنامه های راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و استقرار سیستم تروما در استان، از نقش ارزشمند جامعه جراحان عروق کشور و استان که در گسترش فعالیت های حوزه سلامت تاثیر بسزایی دارند، تقدیر کرد.
دکتر کلانتر معتمد – رییس انجمن جراحان ایران نیز در این مراسم ضمن بیان مطالب جامعی پیرامون جراحی عروق، اخلاق پزشکی را اصل و بنیان همه کارها دانست و اظهار امیدواری کرد؛ با هم افزایی بتوانیم کشور را به عنوان الگو به سایر کشور ها بشناسانیم.
دکتر حسین همتی – دبیر علمی سمینار دور روزه جراحی عروق در گیلان، با اشاره به نقش مهم جراحان عروق در حوزه سلامت، گفت: هم افزایی و افزایش دانش و تکنیک های رشته جراحی عروق و بهره مندی از اساتید بنام و با تجربه می تواند عامل مناسبی برای ارتقای این رشته در گیلان باشد.
وی تصریح کرد: در این سمینار دو روزه، تازه های جراحی عروق در چهار بخش؛ بیماری های آئورت، دسترسی های دیالیز، شریان های محیطی و وریدی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
و افزود این برای نخستین بار است که نشست متخصصان و فوق تخصصین جراحی عروق در استان گیلان برگزار می‌شود و دانشگاه علوم‌ پزشکی‌ گیلان جزو معدود دانشگاه‌هایی است که مجوز تربیت فوق تخصصی جراحی عروق در کشور را به دست آورده است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *