فرهنگ و هنر 12 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان فرهنگی،اجتماعی وورزشی شهرداری رشت:نمایشگاه «قیام میرزا در آیینه اسناد» در رشت افتتاح شد

 

به گزارش آفتاب شمال : علیرضا قانع در حاشیه این افتتاح در جمع خبرنگاران با اشاره به نمایشگاه های دوره ای که در خانه میرزا برگزار می شود اظهار داشت: این نمایشگاه با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان دایر شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت افزود: در این نمایشگاه حدود ۶۰ سند از ایام نهضت جنگل در معرض دید علاقه مندان به تاریخ گیلان قرار می گیرد.

قانع گفت: در دو طبقه در خانه میرزا نمایشگاه برگزار می شود ، طبقه اول نمایشگاه دائمی است و طبقه دوم برای نمایشگاه های فصلی و ماهیانه است که این نمایشگاه ها با توجه به مناسبت ها برگزار می شود و در طول سال در، خانه میرزا بر روی علاقه مندان باز است.

حسین عباس نژاد نیز در حاشیه این مراسم شناختن میرزا به نسل جوان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اصل قیام میرزا و اهداف آن باید برای دانش آموزان تشریح شود.

وی افزود: با بیان وقایع تاریخی می توان حس غرور را در نوجوانان استان پرورش داد و برنامه داریم ان شالله با افتتاح تالار نگار خانه سازمان کتابخانه ه و اسناد ملی استان نوبت به نوبت وقایع تاریخی را برای مردم بگذاریم.

عباس نژاد با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت گفت: افتتاح این نمایشگاه یکی از بندهای تفاهم نامه است ، کلیپ چند دقیقه ای و نمایشنامه های مختلف در حوزه میرزا در برنامه ها گنجانده شده است از سالهای آینده در سالروز ورود میرزا به نهضت جنگل هم برنامه های فرهنگی با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت اجرا می شود.

محمدصادق پورعبدالله مسئول برگزاری نمایشگاه «قیام میرزا در آیینه اسناد» با بیان اینکه در این نمایشگاه آثار و نشانه‌هایی از بزرگان گیلان نظیر استاد پورداود, دکتر معین, جهانگیر سرتیپ پور و فریدون نوزاد وجود دارد اظهار داشت: سلاح هایی از اوایل قاجار و پهلوی اول در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد.

وی گفت: تمبر نهضت میرزا، کارت پستال نهضت جنگل و بیش از ۱۰۰ سند مربوط به نهضت جنگل, بیش از ۵۰ کارت پستال دوره قاجار و ۳۱ ظرف مربوط به دوران قاجار و پهلوی در این نمایشگاه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *