استان 07 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان : رضایت‌مندی مردم از عملکرد مهدوی نشان‌دهنده لایق بودن وی در تصدی مدیریت فرمانداری شهرستان رشت است

به گزارش آفتاب شمال :  مراسم تودیع و معارفه دو فرماندار پیشین و جدید این شهرستان ظهر امروز در سالن بانک ملی رشت با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان آستارا برگزار شد.

سید عیسی مهدوی فرماندار سابق شهرستان رشت در مراسم تودیع خود با بیان اینکه به دهه فجر نزدیک می‌شویم، اظهار کرد: هر چه داریم از امام(ره) است و برای دولت عدالت‌خواه و توسعه‌مدار آرزوی موفقیت دارم و یوم‌الله هشت و نه دی نیز میثاق مردم با رهبری است.

وی با بیان اینکه به این باور رسیده‌ام که بیان عملکرد نشانه خودستایی نیست، افزود: از مردم عذرخواهی می‌کنم نتوانسته‌ام از فرصتی که در اختیار داشتم به خوبی استفاده کنم و افتخار دارم فرمانداری شهرستان رشت را در شرایط دولت فعلی به‌عهده گرفتم و در آخرین سال فعالیت دولت شاهد تورم تک رقمی هستیم و در تابستان امسال نسبت به سال گذشته اشتغال بیشتر ایجاد شده است.

مهدوی با اشاره به اینکه یکی از وعده‌های رئیس جمهور در زمینه منشور حقوق شهروندی در حال محقق شدن است، گفت: به سرانجام رسیدن یک‌هزار و 300 پروژه عمرانی، رشد گاز رسانی روستایی، رشد 16.5 درصد آسفالت راه‌های روستایی، اجرای طرح هادی که اکنون 50 درصد پیشرفت دارد، رشد هدایت روان آب‌های سطحی که 100 درصد درحال اجراست، از جمله اقدام‌های فرمانداری بوده است.

وی رشد تجهیز ماشین آلات کشاورزی، مبارزه بیولوژیکی با کرم ساقه‌خوار و رشد 300 درصدی فعالیت‌های NGO درشهرستان رشت را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و گفت: ساماندهی رودخانه پیربازار، طرح شبکه فاضلاب، طرح بازآفرینی شهری، آغاز عملیات اجرایی راه پل که آرزوی مردم سنگر بود و به‌زودی توسط فرماندار جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار سابق رشت ساماندهی پسماند شهرستان و طرح تفکیک زباله از مبدأ، بهره‌برداری از چندین واحد صنعتی و ایجاد اشتغال برای آنها، اجرای طرح روستاهای فاقد کار در صندوق کارآفرین را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

وی برگزاری در خورشأن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بدون حاشیه و… را از دیگر اقدام‌های فرمانداری ذکر کرد و یادآور شد: تشکیل نشست‌هایی با احزاب سیاسی به منظور ایجاد نشاط سیاسی در شهرستان رشت از دیگر اقدام‌ها بود و اکنون مشکلات محو نشده اما به بخش قابل کنترل رسیده و امیدواریم در همین اندازه شاهد انعکاس خوبی از عملکرد دولت تدبیر و امید باشیم.

محمدعلی نجفی استاندارگیلان نیزدر مراسم تودیع و معارفه فرمانداران پیشین و جدید این شهرستان در سالن اجتماعات بانک ملی استان با ابراز رضایت از عملکرد سه ساله سید عیسی مهدوی اظهار کرد: در مدت سه سال خدمت مهدوی در فرمانداری شهرستان رشت، وی کارنامه خوب و درخشانی دارد و بسیاری نگران رفتن او هستند.

وی با بیان اینکه از وجود مهدوی در پست دیگری استفاده می‌شود، افزود: رضایت‌مندی مردم از عملکرد مهدوی نشان‌دهنده لایق بودن وی در تصدی مدیریت فرمانداری شهرستان رشت است.

استاندار گیلان به فعالیت صورت گرفته در شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: رشت بزرگ‌ترین شهرستان گیلان بوده و رشت در بحث گازرسانی به عنوان شهرستان سبز معرفی شده است.

وی گیلان را در زمینه گازرسانی جزو استان‌های برتر دانست و تصریح کرد: نرخ بیکاری گیلان از 15.6 درصد به 9 درصد رسیده و امروز این استان در بحث پدافند عامل که با حضور سپاه و ارتش و بسیج که حضوری قوی دارند در بحث پدافند غیر عامل نیز مقتدرانه در حرکت هستیم.

نجفی عملکرد گیلان در حوزه انتخابات را خوب توصیف کرد و گفت: رشد اقتصادی کشور اکنون بالای هفت دهم درصد بوده و در دولت قبل رشد اقتصادی کشور به منهای حدود 6 دهم درصد رسیده بود و برای نخستین بار صادرات کشور از واردات پیشی گرفته و امروز نخستین قرارداد بزرگ خرید هواپیما با دو شرکت بزرگ و معتبر نهایی شده و اینها توفیقات برجام بوده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های استان در تمام زمینه‌ها افزایش دارد، خاطرنشان کرد: در بحث راه روستایی منهای ۱۴درصد بودیم اما امروزه به میانگین دست یافته‌ایم و دولت ادعایی به غیر از انجام وظیفه ندارد و تمام مباحث را مدیون رهبری‌ها و راهکارهای رهبر معظم انقلاب هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه با همسایگان خود از جمله ارمنستان که با آذربایجان مشکل دارد ارتباطات خوبی داریم، یادآور شد: دولت فعلی با پیمانه خالی کشور را تحویل گرفت و در دوره قبلی به دلیل عدم تبادلات مالی حتی در گرفتن گندم با مشکل مواجه بودیم.

وی گفت: تمام دنیا جمع شده بود تا نفت را زیر 30 دلار برسانند و می‌خواستند نفت را در قبال دارو به ما دهند و امروز پس از سه سال جشن خودکفایی گندم می‌گیریم و در فصل فروش برنج دولت جلوی واردات را گرفت و در بحث چای برای نخستین بار بیش از ۱۳۶میلیارد تومان یارانه چای پرداخت شده است.

نجفی ادامه داد: بسیاری اعتقاد دارند گیلان جزو آرام‌ترین استان‌های کشور است اما عده‌ای هر روز به بهانه‌ای می‌خواهند در این شهر و استان آشوب بپا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اندیشه‌های نو باید وارد مملکت شود، یادآور شد: جوان‌ها به این اندیشه‌ها نیازمندند و به مدیران تأکید می‌کنم فرصت استفاده از بانوان و جوانان را بیشتر فراهم کنند.

استاندار گیلان به فرماندار جدید شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: سیروس شفقی هم شهردار و نیز فرماندار بود و کارشناس خبره در کار خود است و امیدواریم در اجرای پروژه‌های عمرانی و جذب سرمایه‌گذار با قدرت ورود کند.

سیروس شفقی فرماندار شهرستان رشت نیز طی سخنی کوتاه با حضار با اشاره به معارفه خود به‌عنوان فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: فرمانداری مسئولیتی بزرگ برای خدمت به مردم است و بنده در طول مدت خدمتم در هر جایگاهی که بودم صادقانه و با تمام وجودم با توکل به خداوند و تأسی از منویات مقام معظم رهبری در راستای منافع مردم و کشور تلاش کردم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت و اجرای قانون در تمام حوزه‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرمانداری است گفت: از تمامی ظرفیت‌های موجود در حوزه نیروی انسانی استفاده می‌کنیم و تلاش ما تنها بر پایه برطرف کردن مشکلات مردم و اجرای قانون خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان استان و شهرستان با همدلی و صمیمیت یکدیگر را در خدمت به مردم یاری رسانند تصریح کرد: جایگاه مدیریتی فرصتی برای خدمت به مردم است لذا مسئولان باید برای خدمت صادقانه به مردم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

شفقی ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه و سازمان را آفتی بزرگ در حوزه خدمت رسانی دانست و گفت: دولت همواره در راستای اتحاد و همدلی مسئولان و مردم که مدنظر مقام معظم رهبری است حرکت کرده و ما نیز به‌عنوان خادم ملت این حرکت عظیم را دنبال خواهیم کرد.

وی توسعه همه جانبه و پایدار، ایجاد بستری جهت ایجاد آرامش و همدلی و اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت را از جمله برنامه‌های خود در رشت برشمرد و افزود: واقع بینی، پاسخگو بودن، اعتقاد به تعامل و شفافیت در حین اقتدار، حاکمیت قانون و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های این فرمانداری خواهد بود.

شفقی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: با تعامل و همدلی مسئولان عالی استانی و شهرستانی و مردم عزیز این شهرستان قطعاً یک انتخابات سالم و قانونمند که مدنظر مقام معظم رهبری است برگزار خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت رسانه‌ها را یکی از ارکان مهم و اساسی جامعه مدرن امروزی دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و امیدواریم رسانه‌های این شهرستان اخبار مفید و امیدبخشی را انتشار دهند.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه در حوزه خدمت‌رسانی به مردم با کسی تعارف ندارم اعلام کرد: از افراد توانمند و قانون‌مدار حمایت خواهیم کرد و قطعاً افرادی که کم کار و بی‌برنامه هستند جایگاهی در حوزه مدیریتی شهرستان نخواهند داشت.

گفتنی است سیروس شفقی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا، ریاست گروه کارشناسان امور شهری استانداری گیلان، شهرداری تالش، عضویت در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های و عضویت در کارگروه شهرسازی و معماری استان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *