استان 07 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیر عامل شرکت گاز گیلان : بیش از 40 درصد افزایش مصرف گاز در آذر امسال در گیلان

 

به گزارش آفتاب شمال مدیرعامل شرکت گاز گیلان در گفتگوی با پایگاه آفتاب شمال  گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده از روند مصرف گاز در واحد اندازه گیری این شرکت مشخص گردید که مصرف گاز بخش خانگی در مقایسه با سال گذشته (سال 94) بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی گاز گیلان، جمشید ظهیری مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: متوسط مصرف ماه آذر خانوارهای گیلانی در مقایسه با سال گذشته 43.8 درصد افزایش داشته و این در حالی است که متوسط دمای هوا در آذر ماه امسال در مقایسه با سال گذشته تنها 2.5 درجه کاهش داشته است.

وی ادامه داد: البته حداکثر 20 درصد از این افزایش مصرف مربوط به دو عامل افزایش تعداد مشترکین خانگی و کاهش دمای هوا در آذرماه امسال می باشد، لیکن بخش عمده ای از افزایش مصرف ناشی از رفتار مشترکین و آثار روانی ناشی از سرد شدن هواست که موجب افزایش بیش از حد درجه وسایل گرمایشی شده است .

مهندس ظهیری اظهار داشت: از دیگر عواملی که باعث افزایش مصرف مشترکین در آذر ماه امسال گردید می توان به استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، استاندارد نبودن طراحی منازل بجهت نگهداشت گرما و رعایت نکردن مبحث 19 مجموعه دستورات ساختمان توسط سازندگان اشاره کرد که موجب افزایش مصرف گاز نه تنها در استان گیلان، بلکه در کل کشور شده است.

وی افزود: همچنین نقش فرهنگ و سبک زندگی را در این افزایش مصرف نباید نادیده گرفت، برای مثال دمای مناسب و استاندارد بین المللی منازل در فصل زمستان 18 الی 21 درجه است که به دمای آسایش معروف می باشد ولی این میزان برای کشور ما بین 25 الی 27 درجه می باشد و همه این عوامل دست به دست هم داده تا مصرف گاز بخش خانگی کشور به بالای 500 میلیون مترمکعب در روز برسد.

ظهیری ادامه داد: با تأمل در این موضوع می توان فهمید مهم ترین راهکار برای جلوگیری از افزایش فزاینده مصرف گاز و درنتیجه آن کاهش افت فشار گاز، اصلاح الگوی مصرف می باشد و این مهم بدون همدلی و همراهی مردم و مسؤولین میسر نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در پایان گفت: باید با یک حرکت بسیجی و با عمل به توصیه های مذهبی و ملی در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده است با صرفه جویی هرچه بیشتر در مصرف این انرژی ارزشمند، علاوه بر حفظ آن برای نسل های آینده، هزینه کمتری را بر اقتصاد خانوار تحمیل نمائیم.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *