استان 12 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توسعه ی گردشگری بین ایران و اسپانیا

 

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب شمال ، به نقل از محمد محمدی راد عضو هیات مدیره شورای مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا: هر ساله هشت هزار گردشگر اسپانیایی به ایران می آیند که عمده ی این افراد مسن هستند و بیشتر به دنبال دیدن اماکن تاریخی و فرهنگی می باشند. قشر جوان اسپانیا کمتر به ایران می آیند چون هنوز روی سرگرمی و تفریح توریست ها در ایران فکری نکرده ایم بخصوص برای جوان ترها برنامه ای نداریم.

به گفته ی محمدی راد: در مقابل نزدیک به ۴۰ هزار گردشگر ایرانی هر ساله از اسپانیا دیدن می کنند؛ عمده ی این گردشگران را خانواده ها در تعطیلات نوروز و فصل تابستان تشکیل می دهند. اسپانیا جذابیت های ساحلی، تاریخی و فرهنگی زیادی دارد به ویژه در جنوب اسپانیا موسوم به اندلس، اماکن تاریخی بسیار زیادی برای مسلمانان وجود دارد که می تواند برای مردم ایران جذاب باشد.

عضو هیات مدیره شورای مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا افزود: از دیگر علت های انتخاب اسپانیا به عنوان مقصد، تشابه چهره، تشابهات خلق و خو، خونگرمی و مهربانی مردم اسپانیا با ایرانی ها است. وی تاکید کرد: سعی کردیم در سال های اخیر ایران را به شکل درست و آن طور که هست به اسپانیایی ها بشناسانیم چون در زمان تحریم ها اطلاعات غلط و تصویر نادرستی را در رسانه ها و اخبار اسپانیا به ایران نسبت می دادند.

محمدی راد گفت: در گذشته اطلاعات مردم اسپانیا درباره ایران در حدی بود که ما را با کشور عراق یا کشورهای عرب زبان تفکیک نمی کردند. برای جذب توریست بیشتر اسپانیایی و معرفی بهتر ایران، در سال های اخیر حضور نمایشگاهی ایران در آنجا بیشتر شده اما کندی روال انجام کارها در ایران و آماده نبودن کامل زیرساخت ها باعث می شود هنوز نتوانیم از تمام ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه آفتاب شمال به نقل از نماینده افتخاری اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی کشور در اسپانیا: امسال تلاش می کنیم در نمایشگاه جهانی گردشگری «فیتور» مادرید، برنامه ویژه ای با نام «شب ایرانی» برگزار کنیم. اگر بتوانیم اسپانسر جذب کنیم برنامه هایی از قبیل موسیقی اصیل ایرانی، اکران فیلم هایی از جذابیت های گردشگری ایران و سخنرانی سفیر و معرفی غذاهای ایرانی از بخش های عمده این برنامه خواهد بود.

محمدی راد عنوان کرد: آرزوی ما این است که برای تبادل فرهنگی و اقتصادی و توسعه توریسم بین ایران و اسپانیا در سال ۱۳۹۶ بتوانیم پرواز مستقیم بین تهران و بارسلون یا مادرید برقرار کنیم. گفتنی است؛ حدود ۵۰ میلیون مسافر خارجی در سال از اسپانیا دیدن می کنند و این کشور یکی از بازارهای پیشرفته و توسعه یافته با بیش از ۴۳ میلیون مصرف کننده است که جزو پنج بازار مهم گردشگری اروپا بعد از انگلستان، آلمان، فرانسه و ایتالیا محسوب می شود.

مقر «سازمان جهانی جهانگردی» به عنوان معتبرترین سازمان جهانی در زمینه صنعت گردشگری هم در شهر مادرید اسپانیا قرار دارد.

نمایشگاه بین المللی گردشگری «فیتور» یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های توریسم در بازار آمریکای لاتین، اسپانیا، پرتغال، آفریقا، اسپانیا و آسیا به نوعی نقطه مرجع توریسم دنیا به شمار می آید و هر ساله میزبان بیش از ۲۰۰ هزار بازدیدکننده است.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *