اقتصادی 20 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باتفاق مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در جلسه شورای اداری شهرستان شفت

 

به گزارش آفتاب شمال : دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر رسول سراییان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به همراه هیئت همراه ،دکتر نجفی استاندار گیلان و جمعی از مدیران و مسولان استانی و محلی در جلسه شورای اداری شهرستان شفت حضور یافتند.

دکتر واعظی هدف از شرکت در این جلسه را در وهله اول آشنایی با مشکلات این شهرستان عنوان کرد و گفت:دولت تمام تلاش خود را بر این گذاشته است که همه مردم زیر چتر خدمات قرار بگیرند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه موانع توسعه برداشته شده و زمینه ها هموار شده است تا به سرعت به توسعه برسیم افزود:تلاش ما بر اینست که ثبات و رونق اقتصادی را در کشور شاهد باشیم ، الان تورم به زیر 8 درصد رسیده اما ما راضی نیستیم ،باید رونق اقتصادی بیشتری را شاهد باشیم.
در این جلسه که با حضور دکتر سراییان مدیر عامل شرکت مخابرات ایران و مهندس یوسف پور مشاور ارشد مدیرعامل در امور ارتباطات سیار و هیئت همراه برگزار گردید ،وضعیت ارتباطی و اینترنتی شهرستان شفت موردبررسی قرار گرفت.
دکتر سراییان با ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی مردم شریف،مدیران و مسولان دلسوز شهرستان شفت،از وضعیت ارتباطی و مخابراتی منطقه مذکور ابراز رضایت نموده و اظهار داشت :در حوزه ارتباطات ثابت ،خوشبختانه از بعد برقراری ارتباط فقط یک روستای بالای 20 خانوار فاقد ارتباط وجود دارد که با توجه به اینکه مجری محترم روستایی وزارتخانه در جلسه حضور دارند از آن طریق دنبال می شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود:من از نظر نیاز تلفن ثابت با توجه به گزارشی که داریم مشکل خاصی را در شهرستان نمیبینیم چه در مرکز شهر و چه در سطح روستاها وشهرهای اطراف آن مشکل خاصی نداریم.
در ادامه مهندس یوسف پور مشاور ارشد مدیرعامل در امور ارتباطات سیار با بیان اینکه الحمدالله در استان با ضریب نفوذ 92 درصد جمعیت استان شماره همراه اول دارند ، افزود: کلا 92 درصد جمعیت استان تحت پوشش همراه اول هستند و تمامی شهرهای استان را تحت پوشش داریم و در برنامه ایی که داریم ،89 نقطه دیگر را علاوه بر شهرهای استان تا پایان سال،تحت پوشش باند پهن خواهیم داشت.
ایشان با اظهار به اینکه ،100 درصد جاده های اصلی و روستایی استان تحت پوشش همراه اول قرار دارند گفت:این توفیق را داشتیم که در شهرستان شفت 24 سایت 2G داشته باشیم و انشالله تا پایان سال هم 10 سایت دیگر هم که 8 عدد آن 3G دو عدد آن 4G است در سطح شهر شفت خواهیم داشت و علاوه بر شفت ،نوده،امامزاده ابراهیم و امام زاده اسحاق و احمدگوراب را هم تحت پوشش قرار خواهیم داد.
مهندس یوسف پور با توصیف 4G بعنوان آخرین تکنولوژی دنیا افزود: 4G یعنی نسل 4/5 که آخرین تکنولوژی دنیا است که توفیق شده در کشور و بالاخص در استان گیلان تحت پوشش داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: از ابتدای دولت یازدهم تا الان 920 پروژه را در سطح استان مورد بهره برداری قرار دادیم با رقمی حدود 142 میلیارد تومان و انشالله تا پایان هفته دولت در سال آتی ،935 پروژه دیگر با هزینه ای بالغ بر 185 میلیارد تومان که قسمت اعظم آن نسل سوم (3G) و نسل چهارم (4G) است تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و تعدادی محدودی در سال بعد خواهد بود.
در شهرستان شفت حدود 5 میلیارد تومان تا حالا سرمایه گذاری داشتیم که انشالله تا پایان کار دولت یازدهم ، این عدد چیزی حدود 6 میلیارد تومان به آن اضافه خواهد شد، الحمدا…. کل روستاهای شهرستان شفت که چیزی حدود 95 روستا است تحت پوشش همراه اول قرار دارد و فقط یک روستا به نام چنار رودخان بالا را تحت پوشش نداریم که انشالله با تقویت سایت های اطراف ،این روستا نیز تحت پوشش خواهیم برد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *