استان 24 بهمن 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان: بحران برف ۱۰ میلیارد تومان به شبکه توزیع برق استان گیلان خسارت وارد کرد

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: در بحران برف ۲ هزار و ۶۷۳ فقره سیم پارگی دائم و هزار و ۴۴۹ پایه شکستگی دائم در شبکه توزیع برق استان داشتیم و این بحران بیش از ۱۰ میلیارد تومان به شبکه توزیع برق استان خسارت وارد کرد.

به گزارش  آفتاب شمال ، جمشید طالبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر 365 پروژه شهری و روستایی در استان گیلان به بهره برداری رسیده است اظهار داشت: اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 400 میلیون تومان برای پروژه‌های مذکور هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با تاکید بر اینکه 5 طرح شاخص از پروژه‌های مذکور از پروژه‌های روستایی شهرستان‌های تالش، ماسال و رضوانشهر بوده است افزود: بیش از یک میلیارد تومان هزینه انرژی نو برای دو روستای شهرستان تالش هزینه شده است.

طالبی با بیان اینکه کلیه روستاهای بالای 10 خانوار گیلان که دارای کد روستایی و مجوز منابع طبیعی هستند 100 درصد از نعمت برق برخوردار هستند خاطرنشان کرد: روستاهای بالای 5 خانوار که دارای کد روستایی و مجوز منابع طبیعی هستند در استان گیلان برق دارند.

وی با اشاره به بحران بارش برف اخیر در استان و تاکید بر اینکه این بارش در تمامی شهرستان‌ها فراگیر بوده است خاطرنشان کرد: بارش برف و بحران پیش آمده در حوزه برق در شهرستان‌های لاهیجان و رشت و در بخش‌های خمام و کوچصفهان گسترده بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با بیان اینکه در بحران برف اخیر برق 73 هزار مشترک در مناطق مختلف استان گیلان قطع شد تصریح کرد: این میزان مشترک شامل بیش از 70 مدار 20 کیلو ولت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در این بحران 42 فیدر فشار متوسط به‌طور کامل و 25 فیدر به‌صورت بخشی قطع شد بیان کرد: پست‌های فوق توزیع در مدت زمان فوق 67 بار قطع لحظه‌ای داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به اینکه برف اخیر دارای چگالی و رطوبت بالا بوده است تاکید کرد: وجود کولاک و باد بالای 70 کیلومتر در ساعت، خسارات این بارش را افزایش داد.

طالبی بیشترین حجم خسارات و آسیب دیدگی در بحران برف اخیر را در حوزه تیر شکستگی و پارگی خطوط در شالیزارهای مناطق استان عنوان کرد و گفت: عمر مفید شبکه و خطوط برق به‌طور استاندارد 25 سال است اما از عمر خطوط و شبکه توزیع برق در استان گیلان بیش از 35 سال می‌گذرد.

وی قطر یخ‌زدگی در خطوط سیم‌های برق در برف اخیر را از بی‌سابقه‌ترین فرآیند این بارش در استان برشمرد و گفت: قطر یخ زدگی در خطوط سیم‌های برق در بحران برف اخیر در گیلان به بیش از 25 سانتیمتر می‌رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیرو برق استان گیلان با تاکید بر اینکه شبکه، خطوط و سیم‌های تجهیزات برق در استان بسیار فرسوده است بیان کرد: در این بحران تمامی تلاش بر این بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود و تجهیزات را به نقاط آسیب دیده برسانیم.

طالبی مسدود بودن راه‌های مواصلاتی و معماری رایج در ساختمان‌ها را عوامل تشدید کننده بروز بحران در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: تعمیرات و پایداری برق در مناطق آسیب دیده در روزهای بحران به‌طور موقت انجام شده است و در حال حاضر این اقدامات با فعالیت اکیپ‌ها به‌صورت استاندارد در حال انجام است.

وی ظرفیت شرکت‌های تولیدکننده قالب‌های بتن سازی تیرهای برق در استان را محدود عنوان کرد و گفت: برای تهیه تیرهای بتنی برق هم اکنون از ظرفیت استان‌های همجوار برای تجهیز و رفع مشکلات پیش آمده استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیرو برق استان گیلان با تاکید بر اینکه بحران برف بالغ بر 10 میلیارد تومان به شبکه توزیع برق گیلان خسارت وارد کرده است تصریح کرد: در این بحران 2 هزار و 673 فقره سیم پارگی دائم و هزار و 449 پایه شکستگی دائم در شبکه توزیع برق استان داشتیم.

طالبی با بیان اینکه 118 اکیپ برای برقراری برق پایدار و رفع مشکلات بی‌برقی در این ایام در استان فعالیت می‌کردند تاکید کرد: 157 اکیپ با هماهنگی‌های گسترده از استان‌های مازندران، اردبیل، گلستان، البرز، قزوین و زنجان به گیلان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه 65 اکیپ بومی استان اقدامات شناسایی در نقاط مختلف آسیب دیده، رساندن تجهیزات و آسیب شناسی را بر عهده داشتند خاطرنشان کرد: تمامی نیروها و اکیپ‌های شرکت توزیع برق در بحران بارش برف به‌صورت ویژه خدمات ارائه کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیرو برق استان گیلان، شهرستان رشت را دارای 8 هزار کیلومتر شبکه برق عنوان کرد و با تاکید بر اینکه شهرستان لاهیجان هزار و 400 کیلومتر شبکه برق دارد افزود: بیشترین آسیب شبکه برق در بحران برف در دو شهرستان مذکور بوده است.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *