استان 08 اسفند 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فرماندار شهرستان رشت : فرهنگ ایثار و شهادت گنجینه ای ارزشمند برای نظام.مقدس اسلامی کشور ماست

به گزارش آفتاب شمال : سیروس شفقی فرماندار شهرستان رشت در جلسه هماهنگی راهیان نور شهرستان رشت که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت : شهدا با نثار جان خود سبب سرافرازی کشور عزیزمان شده اند. دلاور مردی ها و ایثارگریهای جانبازان و شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مردان و زنانی که با لبیک به امام خمینی (ره) در صحنه های جنگ حضور پیدا کردند میتوان گفت دفاع آنان در دنیا کم نظیر و بینظیر است.
وی گفت : نتیجه فرهنگ ایثار و شهادت سبب شده است که با وجود نا امنیهای اطراف کشور , ایران در امنیت کامل و آرامش رو به پیشرفت و توسعه حرکت میکند .
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه این فرهنگ گنجینه ای گرانبهایی برای کشور و نظام است گفت: این فرهنگ را باید بدون هرگونه منابع حزبی و جناحی در برنامه های خود بکار ببریم و به نسل چهارم.انتقال دهیم. این فرهنگ وقتی درست بیان شود باعث خواهد شد که دارای کشوری امن باشیم.
وی گفت : راهیان نور یکی از موثر ترین برنامه های است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و این پیام را به صورت کامل به نسل چهارم انقلاب اسلامی که دروران جنگ را لمس نکردند خواهد رساند.
شفقی افزود : باید در این زمینه بیشتر به کیفیت بپردازیم تا کمیت و بر روی بستر سازی فرهنگی ان کارها بیشتری باید انجام شود.
در ادامه جلسه فرمانده سپاه مرکزی شهر رشت گفت : در راستای آشنایی نسل جوان با فرهنگ و تفکر بسیجی و مفاهیم ارزشمند ایثار، شجاعت و فداکاری باید گام های مهمی برداشته شود.حضور در سرزمین های نور جوانان و نوجوانان را در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان واکسینه می کند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت راهیان نور را بهترین و موثرترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید جامعه دانست و گفت: این اردوها ذخیره و گنیجه فرهنگی کشور هستند. مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس معرفی کننده رشادت ها و شجاعت های رزمندگان دوران دفاع مقدس است
وی افزود : حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس رسالتی بزرگ بر دوش آحاد مردم بویژه مسئولان، فرهیختگان و هنرمندان است.
دوهندو گفت : راهیان نور می توانند با پیوند دادن زندگی نسل جوان به زندگی شهدا نقش مهمی را در رابطه با فرهنگ سازی اسلامی و مقابله با فرهنگ غلط غربی ایفا کنند
وی افزود : یکی از برجسته ترین کارهای فرهنگی اثر گذار راهیان نور دانش آموزی و محلات است .هر سال ایام.عید بهترین فضا است برای اعزام.کاروان های راهیان نور است .
وی افزود : 26اسفند ماه هزار نفر در قالب 20 اتوبوس به مناطق اروند , شلمچه و فتح المبین اعزام خواهند شد. در هر اتوبوس یک طلبه برای بانوان و یک.طلبه برای اقایان همراه زائران خواهند بود .
در این جلسه که با حضور جمعی از مسولین برگزار شد در مورد تدفین پیکر دو شهید گمنام در مسکن مهر و همیاری دستگاهها برای برگزاری راهیان نور رشت بحث و بررسی شد .

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *