اجتماعی 10 اسفند 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

در مراسم دهه مبارک فجر: از خانواده معظم شهدا،فعالین نماز و فرزندان همکار تجلیل شد

انقلاب اسلامی ایران، الگو و نمونه است
به گزارش آفتاب شمال : در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی مشاور محترم استاندار و مسئول ستاد اقامه نماز استان گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ، الگو و نمونه ای برای جهانیان است، بیان داشت:
انقلاب شکوهمند کشور عزیزمان در دنیا بی نظیر و الگویی برای تمامی انقلابهای جهان است. انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردمی بود که همه اقشار جامعه، پیر و جوان ، زن و مرد، سرمایه دار و مستضعف، باسواد و بی سواد، کارگر و کارمند و همه و همه در آن حضور داشتند و از این بابت از تمامی انقلابهای جهان متمایز و متفاوت است. در دوران قبل از انقلاب، ملت عزیزمان هیچگونه عزتی نداشتند و در دنیا از هیچ منزلت و جایگاهی برخوردار نبودند. حاکمان کشور دست نشانده آمریکایی ها بودند و آمریکایی ها هیچگونه ارزشی برای ما قائل نبودند. به برکت انقلاب اسلامی ایران که با حضور همه اقشار جامعه اتفاق افتاد مردم ایران اسلامی به عزت و شخصیت دست یافتند و ما هم اکنون در جهان از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستیم. و مخالفت هایی که استکبار جهانی با ایران دارند بخاطر عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی و جایگاه رفیع انقلاب، اسلام و ایران در جهان است. امروز بسیاری از کشورهای جهان برای دستیابی به موفقیت و رسیدن به اهداف خود به ایران نیاز دارند و بدون کمک ایران نمی توانند کاری انجام دهند.
نقش مردم شریف استان گیلان در انقلاب
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی با اشاره به نقش مردم شریف استان گیلان در انقلاب اسلامی بیان داشت:
مردم شریف استان گیلان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی داشتند. اولین شهید انقلاب مربوط به مردم استان گیلان است. شهید بزرگوار سید یونس رودباری اولین شهید انقلاب از استان گیلان بود.
اهمیت فریضه معنوی و نورانی نماز در پیروزی انقلاب
مشاور محترم استاندار و مسئول ستاد اقامه نماز استان گیلان با اشاره به اینکه اولین رکن و فریضه ای که انبیا بعد از توحید، نبوت و معاد مامور به انجام آن بودند فریضه معنوی و نورانی نماز بود، افزود:
انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مذهبی بود که با نماز به پیروزی رسید. امام راحل معتقد بودند انقلاب اسلامی ایران برای برپا کردن فریضه معنوی و نورانی نماز انجام شده است. اهمیت نماز برای امام راحل به اندازه ای بود که هنگام مصاحبه با خبرنگاران خارجی وقتی که صدای اذان را شنید ، دستور دادند مصاحبه به بعد از ادای فریضه الهی نماز موکول شود.
تجلیل از خانواده معظم شهدا،نمازگزاران و فرزندان همکار
در مراسم شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با اهدا لوح و هدایایی از خانواده معظم و معزز شهدا(برادران و فرزندان شهدا) قدردانی به عمل آمد . همچنین با اهدا لوح و هدایایی به فرزندان همکاری که به سن شکوفایی رسیده بودند، از آنها تجلیل شد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *