اجتماعی 16 اسفند 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سی و هشتمین نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

 

به گزارش آفتاب شمال :  دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، صبح امروز – شنبه، در سی و هشتمین نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مرور عملکرد یک ساله دانشگاه، خاطر نشان کرد: شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد، می تواند منجر به ارتقای کیفیت خدمت رسانی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: با شناسایی وضعیت موجود، نیمی از سال 95 صرف برنامه ریزی و تدوین نقشه راه شد، حال ما می دانیم که در چه مسیری باید قرار بگیریم. از نیمه دوم سال این برنامه ها وارد فاز عملیاتی شدند. تاجایی که امروز دانشگاه، در هر حوزه و هر زمینه برنامه و هدف دارد.

وی تاکید کرد: دانشگاه بر این باور است که رشد باید در تمام زمینه ها متوازن باشد. با این که رسیدن به وضعیت مالی مطلوب بسیار حایز اهمیت و پیش نیاز است اما رسالت ما فقط تامین هزینه ها نیست بلکه تامین، حفظ و ارتقای سلامت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پس از مشخص شدن برنامه راهبردی، هر هفت معاونت، برنامه راهبردی خود را طراحی کرده اند و این یک فرصت است که هر معاونت در راستای برنامه راهبردی دانشگاه می داند چگونه فعالیت ها را در مسیر چشم انداز دانشگاه قرار دهد. این حرکت مانند یک گلوله برفی است که با حرکت به جلو بزرگتر می شود.

دکتر یوسف زاده چابک افزود: بحث بیماری های غیر واگیر همچون: دیابت، فشار خون، تروما و سرطان ها در این دانشگاه دارای هیچ برنامه ای نبود ولی اکنون یکی از بزرگترین مگاپروژه ها را به خود اختصاص داده است. در بحث سرطان ها، در دو حوزه ی بهداشتی و درمانی، تجهیزات پزشکی مورد ارزیابی قرار داده شده است و هم زمان 10 کلینیک ویژه استارت زده شده که امیدواریم تا پایان سال 96، به بهره برداری برسند.

وی با ضعیف خواندن نظام ارجاع در سراسر کشور تصریح کرد: استان گیلان با این که در زمینه نظام ارجاع و لینک نمودن سطح دو و سه استان پایلوت نبوده اما در این زمینه تلاش های قابل قبولی داشته و به دستاوردهای خوبی هم رسیده است.

رییس دانشگاه با اشاره به روند بازمهندسی فرایندها، گفت: در این روش هر فرایندی مورد بازارزیابی قرار می گیرد و هدف کاهش زمان انتظار دریافت خدمات از سوی ذینفعان و در نهایت افزایش رضایت این قشر است و این بر اساس ارزش چابکی است. ما برای شناسایی فرایند ها باید دریافت ایزو را داشته باشیم که این به معنی یک لوگو نیست بلکه در زمینه شناسایی فرایندهاست.

وی در ادامه با تصریح بر جهش بزرگی که در راستای چشم انداز دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری صورت گرفته است اظهار امیدواری کرد: ما بر آنیم تا فارغ التحصیلانی را داشته باشیم تا به جای پشت میز نشینی اثربخش و کارآفرین باشند. در این راستا توسعه ارتباط با صنعت دانشگاه و امضای تفاهم نامه با کارخانجات دارو را دردستور کار قرار داده ایم.

دکتر یوسف زاده چابک، مدیریت دانش را یک حوزه جدید و در حال گسترش خواند و شرکت های دانش بنیان برای عرصه های بین المللی و کشوری بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: ما در بدترین شرایط این کارها را انجام دادیم، یک مرکز رشد را کامل کردیم و بقیه مراکز نیز در حال تجهیز هستند.

وی کاهش آلودگی های محیط زیست را از وظایف دانشگاه دانست و تاکید کرد: ما یکی از آلوده کنندگان رودخانه ها هستیم بر این اساس تصفیه فاضلاب های بیمارستانی را داشتیم و از این پس هیچ بیمارستانی بدون تصفیه فاضلاب اقتتاح نخواهد شد، در این زمینه از روش های پیشنهادی شرکت های دانش بنیان بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: در حوزه درمان بحث اقتصاد درمان مورد اهمیت و در حال شکل گیری است که کسورات و افزایش درآمد در آن لحاظ می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پایان با تاکید بر اهمیت جانشین پروری و نظام ارزیابی عملکرد در تمام سازمان ها، گفت: بر اساس توصیه مقام معظم رهبری تمام مدیران باید توانمند شوند، در این خصوص این فرصت در سال 96 در اختیار مدیران مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار می گیرد تا ضمن داشتن استقلال مالی، با بکارگیری تمامی ظرفیت ها در مراکز خود، برای ارتقای خدمات حوزه سلامت تلاش کنند . /غ

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *