فرهنگ و هنر 29 فروردین 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شهردار رشت: هنر یک کالای لوکس نیست/ هنرمند میتواند با ورود در همه زمینه ها تبدیل به یک سفیر فرهنگی شود

پس از اجرای تئاتر اسم در سالن خاتم الانبیا (ص ) رشت به کارگردانی لیلی رشیدی, گروه نمایشی این تئاتر  در نشست یاد و یادگار در تالار گفتگوی ساختمان تاریخی شهرداری رشت میهمان شهردار, اعضای شورا و جمعی از هنرمندان گیلان شدند.
۱۳۹۶/۰۱/۲۶

در این نشست دکتر سید محمدعلی ثابت قدم, مظفر نیکومنش نائب رئیس شورا,سیدرضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا, شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت, فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت , پروانه معصومی و احترام السادات برومند و لیلی رشیدی و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.

به گزارش آفتاب شمال : سید محمدعلی ثابت قدم در این نشست صمیمی با اظهار خرسندی از حضور خانواده رشیدی و دیگر هنرمندان بنام ایران در تالار گفتمان اذعان داشت: از آنجایی که فلسفه هنر در تقسیم بندی علوم , متعالی ترین علم است, قطعا علوم طبیعی, انسانی ریاضی وِ… در هنر تجلی پیدا خواهند کرد.
شهردار رشت, با تاکید بر اینکه هنر یک کالای لوکس نیست, خاطرنشان کرد: با عوام فهم کردن هنر باید زمینه نفوذ هنر در عمق مردم را فراهم کرد.

وی افزود: هنرمندی که درجه تعالی را طی میکند, صرفا خود را معطوف به یک بعد خاص نمیکند بلکه هنرمند میتواند با ورود در همه زمینه ها تبدیل به یک سفیر فرهنگی شود.

دکتر ثابت قدم با اشاره به توان استاد رشیدی در اتصال وقایع روز کشور در دیگر کشورها خاطرنشان کرد: استاد رشیدی توانست رویکرد هنری خود را در بطن ذهنیتی که برگرفته از واقعیت های جهان مختلف از گذشته به عصر حاضر برساند.
شهردار رشت یادآور شد: با توجه به اجرایی شدن طرح بازآفرینی شهر رشت از سال گذشته تالار گفتمان و بافت فرهنگی مرکز شهر به عنوان فاز اول اجرا شد و از آن روز در این سالن بحث انتقال فرهنگ مطرح و جلسات متعددی در راستای ترویج فرهنگ و هنر و توسعه شهر و ارتقا ذهنی جامعه برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: امید است مسیر بازآفرینی شهر رشت در برندهای هنری شاهد حضور تاثیر گذار بیش از پیش هنرمندان در عرصه های گوناگون در این تالار باشیم.

هنرمند همواره به سمت تعالی حرکت میکند
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت حضور در جمع هنرمندان را غنیمتی برای خود دانست و گفت: وقتی در ارتباط با مقام و شخصیت هنرمند برجسته صحبت میشود باید کلماتی لایق آنان استفاده شود.
سیدرضا موسوی روزان با اشاره به اینکه هنرمند همواره به سمت تعالی حرکت میکند, گفت: هنرمند از همه ابزار و امکانات موجود خود برای متعالی شدن استفاده میکند.
وی با اشاره به بروز رسانی خلاقیت توسط هنرمندان خاطرنشان کرد: ماندگاری هر حرکتی در جامعه با هنر باقی می ماند و هنر را باید در وجود هنرمند دید.

استاد رشیدی همواره ماندگار است.
فاطمه شیرزاد نیز با خیرمقدم به حضور گرم خانواده رشیدی در شهر رشت اذعان داشت: امروز شهر رشت خاطره شیرینی را با حضور فعالان عرصه هنر نمایش و تئاتر تلویزیون و سینما تجربه می کند.
سخنگوی شورا با اشاره به نقش آفرینی استاد رشیدی در سریال های متعدد همچون هزار دستان یادآور شد: این هنرمند هیچ گاه از یاد نخواهد رفت. داوود رشیدی همواره ماندگار است.
وی با تاکید بر آثار ارزشمند لیلی رشیدی در سریال تا به تا و…. گفت: در روزهایی که با روی صحنه رفتن تئاتر اسم ، انجمن معتمدان خانه تئاتر ایران و انجمن تئاتر گیلان به حضور ارزشمند سرکار خانم لیلی رشیدی به خود می بالند.
در ادامه هریک از هنرمندان و بازیگران عرصه تئاتر ,نمایش و صدا و سیما به بیان نقطه نظرات و خاطراتی که از زنده یاد داوود رشیدی داشتند ,پرداختند.

امید است در آینده ای نه چندان دور شاهد رونق تئاتر در همه استانها به خصوص گیلان و شهر رشت که شهر اولین هاست باشیم.
لیلی رشیدی فرزند داوود رشیدی در این نشست باقدردانی از حمایت های دکتر ثابت قدم, اعضای شورا و نیز همراهی مردم رشت در اجرای تئاتر اسم گفت: امید است در آینده ای نه چندان دور شاهد رونق تئاتر در همه استانها به خصوص گیلان و شهر رشت که شهر اولین هاست باشیم.

سعی شهردار در اثبات رشت به عنوان مهد تمدن، هنر و تئاتر
احترام السادات برومند با تاکید بر برخورد شایسته مردم و مسئولین گیلان با هنر یادآور شد: شهردار رشت با حمایت های خود ثابت کردند که رشت مهد هنر و تئاتر است.
همسر داوود رشیدی با اشاره به تلاش شوهر خود در پر بار کردن تئاتر شهرستان ها خاطرنشان کرد: استاد رشیدی با تعدادی از همکاران خود سالیان متمادی ضمن سفر به استان های کشور به کشف استعدادها و رونق تئاتر استانی می پرداخت.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *