ورزشی 01 اردیبهشت 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قهرمانی بسکتبال زیر 16سال غرب آسیا؛ دومین برد بسکتبالیست های نوجوان در حضور خانواده ها

به گزارش آفتاب شمال ؛ روز سوم مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان غرب آسیا امروز با دیدار تیم های سوریه و اردن در سالن آزادی آغاز شد. تیم سوریه دومین برد خود را با نتیجه 74 بر 63 مقابل اردن به دست آورد.

ملی پوشان زیر 16 سال ایران بلافاصله بعد از اتمام این بازی با لباس های سفیدرنگ وارد زمین شدند تا در دومین مسابقه خود مقابل عراق قرار گیرند.

ملی پوشان ایران در مسابقه اول خود با نتیجه 84 بر 42 سوریه را شکست داده بودند. تیم عراق هم در دو مسابقه قبلی مقابل تیم های لبنان و سوریه باخته بود.

برد کوارتر اول با امتیازآوری گاردها

علیرضا زینال زاده کاپیتان تیم ملی ایران اولین امتیاز را چند ثانیه بعد از شروع مسابقه به دست آورد و به همراه بهرام زاد بهترین امتیازآوران تیم در کوارتر اول بودند. بهرام زاد 10 امتیاز و زینال زاده 8 امتیاز برای ایران به دست آوردند تا کوارتر اول 27 بر 14 به نفع ملی پوشان نوجوان ایران تمام شود.

میجوویچ سرمربی عراق در این کوارتر به داوران اعتراضات زیادی داشت و ادامه این انتظارات به یک تکنیکال در کوارتر سوم ختم شد. پدرام فخفوری از ایران هم در ده دقیقه ابتدایی، سه خطایی شد.

عملکرد خوب بازیکنان نوجوان ایران در کوارتر دوم هم ادامه پیدا کرد و نیمه اول با نتیجه 45 بر 24 به نفع ایران تمام شد. زینال زاده موثرترین بازیکن نیمه اول بود.

قفل نیمه دوم

ملی پوشان نوجوان در چهار دقیقه از شروع کوارتر سوم فقط دو امتیاز مقابل هشت امتیاز عراق به دست آوردند؛ اما با امتیاز زینال زاده قفل امتیازآوری تیم برای دقایق بعد باز شد.

کوارتر سوم با دو سه امتیازی پیاپی متین آقاجانپور با نتیجه 18 بر 13 به نفع ایران تمام شد. ایران در مجموع بازی هم با اختلاف 26 امتیاز پیش افتاد.

مصدومیت آقاجانپور

آقاجانپور که موثرترین بازیکن تیم تا کوارتر چهارم بود، در سه دقیقه پایانی با پیچیدگی مچ پا مجبور به خروج از زمین شد و سایر بازیکنان اختلاف را از 30 امتیاز گذراندند. خوشبختانه مصدومیت آقاجانپور جدی نبود و مشکلی برای این بازیکن پیش نیامد، هر چند در ادامه به زمین بازنگشت.

ملی پوشان نوجوان ایران در نهایت با نتیجه 85 بر 58 مقابل عراق برنده شدند.

نکته جالب توجه در این مسابقه حضور مادران و سایر اعضا خانواده بازیکنان نوجوان بود که بعد از مدت ها موفق شدند در سالن آزادی، بازی پسران خود را تماشا کنند.( صدا و سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *