اجتماعی 01 اردیبهشت 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیرمسکن ،ساختمان و امورمهندسی کمیته امداد گیلان خبر داد : سه هزار مددجوی گیلانی سال گذشته صاحب خانه شدند

 

به گزارش آفتاب شمال  ؛ عباس فلاحتی مدیر مسکن ، ساختمان و امور مهندسی کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه ارائه خدمات کمک به خرید مسکن، ساخت و سازهای مسکن شهری، روستایی، بهسازی، بازسازی مسکن مددجویان از جمله اقدامات این نهاد است اظهار کرد: ساخت و مقاوم‌‌سازی مسکن مددجویان به ویژه در مناطق محروم و روستایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

وی با اشاره به ساخت سه هزار و 412 واحد مسکن برای مددجویان شهری و روستایی در طی سال 95 ، افزود : ساخت و خرید 315 واحد مسکن برای مددجویان شهری مبلغ 36 میلیارد و 21 میلیون و 260 هزار ریال و ساخت 450 واحد مسکن برای مددجویان روستایی مبلغ 20 میلیارد و 750 میلیون و 739 هزار ریال و در مجموع 56 میلیارد 771 میلیون و 999 هزار ریال هزینه در پی داشته است.

فلاحتی واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی را 145 مورد اعلام کرد و گفت : مبلغ چهار میلیارد و 272 میلیون و 965 هزار ریال برای تکمیل این واحدها در سال گذشته هزینه شده است .

مدیر مسکن ، ساختمان و امور مهندسی کمیته امداد گیلان تصریح کرد : سال گذشته برای تکمیل 27 واحد مسکن نیمه تمام مددجویان شهری نیز مبلغ یک میلیارد و 619 میلیون و 195 هزار ریال اختصاص یافته است.

وی به مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص واگذاری انشعابات رایگان به خانواده های تحت حمایت اشاره کرد و گفت : مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بر اساس این مصوبه از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌های انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز برای یک ‌بار و در حد یک واحد مسکونی معاف هستند .

فلاحتی همچنین کمک به تعمیر ، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را از دیگر فعالیت های این نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد : سال گذشته هزار و 710 نفر از مددجویان استان با هزینه 26 میلیارد و 903 میلیون و 192 هزار ریال از این خدمت بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه متوسط هر واحد مسکونی ۵۰ متر مربع است، افزود : بحث شناسایی افراد، طراحی نقشه و اخذ پروانه ساختمانی بر عهده کمیته امداد امام(ره) است و این طرح در تمامی شهرستان‌های استان برای مددجویان فاقد مسکن اجرا می‌شود .

 

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *