سیاسی 11 اردیبهشت 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیسی: کشور را بستر واردات کالاهای چینی کرده اند؛ این یعنی زنگ خطر

به گزارش آفتاب شمال ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز و در ابتدای ورود به شبکه خبر محور گفتگوی امروز خود در برنامه انتخاباتی این شبکه را موضوع سیاست داخلی و خارجی خواند و افزود: ما بر اصل تعامل عزت آفرین با کشورهای جهان تاکید داریم اما این به معنای انتظار برای گشودن گره ای از گره های کشور به این واسطه نیست.

وی ادامه داد: اصل نگاه به توانایی داخلی مورد تاکید ماست، ما توانمندیم و جوانان بسیار فرهیخته ای داریم و ظرفیت های بسیار ارزشمندی در کشور وجود دارد که می توان با مدیریت صحیح این توانایی ها را در جهت پیشرفت کشور به کار گرفت.

رئیسی مسئله نخست کشور را «توجه به توانایی‌های داخلی و نگاه نکردن به گره گشایی مشکلات از سوی بیگانگان» دانست و با تاکید بر لزوم توجه به «عزت ملی» تصریح کرد: ما نباید کاری کنیم که کرامت و عزت مردم مخدوش شود و حتما همه اقدامات باید با نگاه به عزت و کرامت ملت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: اولویت ما در سیاست خارجی ارتباط با کشورهای همسایه است و معتقدیم هم اکنون باید در این ارتباط تجدید نظر کرد چرا که ما می توانیم ارتباط بسیار گسترده‌ای در حوزه مناسبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با همسایگان برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه «اولویت ما ارتباط با کشورهای منطقه است »، گفت: کشورهای جهان فقط شامل چند کشور نمی شوند ،کشورهایی در حوزه آمریکای لاتین، افریقا و آسیاو اروپای شرقی وجود دارند لذا ما بنا داریم با مجموعه کشورهایی که بتوانند با ما ارتباط برقرار کنند، بر اساس اصل عزت ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: باید چگونگی استفاده از تجربیات این کشور ها و همچنین بازاریابی برای صادرات کالاهای ایرانی در تعامل با این کشورها مد نظر قرار گیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نباید سیاست خارجی را جدای از اولویت های کشور تعریف کنیم بلکه وظیفه وزارت خارجه تنظیم روابط خارجی با دیگر کشورهاست.

حجت الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: باید وزارت خارجه برای افزایش صادرات کالاهای ایرانی بازاریابی کند و این در حالی است که متاسفانه ما امروز شاهد کاهش 10 درصدی صادرات غیر نفتی کشور هستیم.

وی با انتقاد از رشد کالاهای وارداتی که توان تولید داخلی آنها وجود دارد، گفت: گاهی ما واردات تجهیزات کارخانه ای و یا مواد واسطه ای را در جهت راه افتادن تولید داریم که ایرادی ندارد اما رشد واردات به سمت کالاهای مصرفی با نمونه مشابه داخلی، خطری برای کشور است و یعنی یعنی کاهش تولید داخلی.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری پیشین آقای رئیس‌جمهور گفتند که چرا کشور باید بستر واردات کالاهای چینی شود این در حالی است که متوسط ورود کالاهای چینی در هشت سال پیش از دولت یازدهم در سال 5 میلیارد دلار بوده که امروز این عدد به 10 میلیارد دلار رسیده یعنی هم اکنون واردات از چین دو برابر شده است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: این زنگ خطری برای کشور است چرا که این ارقام حاکی از افزایش واردات به ویژه از نوع کالاهای مصرفی و کاهش 10 تا 11 درصدی صادرات غیر نفتی است.

مدیریت ضعیف؛ مشکل امروز کشور
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشکل امروز کشور را مدیریت ضعیف دانست و گفت: مشکل ما نبود منابع نیست بلکه مدیریت ضعیفی است که اگر بودجه و اعتبار هم در اختیار داشته باشد به نحو دیگری عمل خواهد کرد.

سیدابراهیم رئیسی پس از ضبط برنامه انتخاباتی خود در شبکه خبر درخصوص برنامه هایش برای حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال به خبرنگاران گفت: حل معضل بیکاری یکی از وظایف جدی دولت در این دوره است لذا معتقدیم امکان ایجاد شغل در کشور با توجه به اعتبارات و امکانات کاملاً وجود دارد.

وی درخصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر چگونگی ایجاد این میزان از شغل در کشور، تصریح کرد: متن قانون این است لذا باید عدد 12 درصدی نرخ بیکاری را به 8 درصد کاهش دهیم.

رئیسی درخصوص چگونگی کاهش نرخ بیکاری در کشور نیز افزود: اگر اشتغال میلیونی سالانه در کشور ایجاد نشود امکان رفع مشکل بیکاری به هیچ عنوان وجود ندارد.

وی درخصوص چگونگی تأمین اعتبار ایجاد این میزان از شغل در کشور گفت: در دوره چهار ساله دولت یازدهم میزان خلق پول و نقدینگی در کشور همه را نگران کرد یعنی برخی آمارها حاکی از آن است که کف این نقدینگی 1200 میلیارد تومان است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایجاد نقدینگی 700 هزار میلیارد تومانی را مشکلی برای کشور خواند و افزود: معتقدیم اگر نصف این مبلغ به حوزه اشتغال و تولید اختصاص می یافت تاکنون حتماً مشکل اشتغال حل شده بود و کشور رونق اقتصادی می یافت.

رئیسی گفت: اما وقتی مسیر خرج این پول ها را ردیابی می کنیم درمی یابیم که این پول ها هزینه اعطای وام های میلیاردی به شخص بدحسابی شده است.

وی با بیان اینکه وام های میلیاردی مانع ایجاد اشتغال می شود، افزود: برخی به ما خرده می گیرند که چطور می توانید اشتغال میلیونی ایجاد کنید؟! این یک قانون است یعنی اگر دولتی نخواهد که این بند قانون را اجرا کند برای چه باید به میدان بیاید؟

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: پول ایجاد این میزان اشتغال در کشور وجود دارد، گیر کشور ما نبود منابعی چون آب، خاک و غیره نیست بلکه نبودن مدیریتی قوی است.

رئیسی خاطر نشان کرد: به طور قطعی می گویم که این رقم می تواند در جهت حل بحران بیکاری در کشور گره گشا باشد.

وی همچنین درخصوص اعطای وام های ازدواج نیز گفت: آیا این درست نیست که بیش از 500 هزار نفر از جوانان ما در نوبت اخذ وام 10 میلیون تومانی ازدواج هستند؟ همان وامی که وقتی در مجلس مطرح شد آقایان دولتی با همین مبلغ نیز مخالفت کردند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: چرا امروز باید 500 هزار نفر در نوبت اخذ وام 10 میلیون تومانی ازدواج باشند اما شخص بدحسابی وام های میلیاردی بگیرد؟ این موضوع نه با عدالت اجتماعی و نه با وظایف و قوانین سازگار است و نه حتی مردم آن را می پسندند.

رئیسی میزان جوانان آماده ازدواج در کشور را 11 میلیون تن ذکر کرد و گفت: مشکل این 11 میلیون جوان برای ازدواج چیست؟ سوال جوانان این است که آیا نباید برای ازدواج اسباب اولیه خانه تهیه کنیم؟ البته ما پیشنهادمان با توجه به امکانات کشور تبدیل وام ازدواج 10 میلیونی به 20 میلیون تومان برای هر نفر است.

وی تصریح کرد: شاید در برخی نقاط کشور مشکل ازدواج با همین 10 میلیون تومان حل شود اما در برخی از شهرهای بزرگ و تهران این رقم با توجه به هزینه ها خیلی نمی تواند مشکل را حل کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: هم اکنون سالانه در کشور 700 هزار ازدواج صورت می گیرد که این رقم قابلیت تبدیل به یک میلیون ازدواج در سال را دارد چرا که اگر چنین نشود این تعداد هر سال به میزان جوانان مجرد اضافه خواهد شد.

رئیسی ایجاد سالیانه یک میلیون شغل را از جمله برنامه های دیگر خود خواند و گفت: از نظر ما این رقم قابل افزایش تا یک میلیون و 500 هزار شغل در سال نیز هست.

وی همچنین درخصوص مشکل مسکن در کشور افزود: مسکن کشور نیز باید تأمین شود مردم چشم دوخته اند تا ببینند چه زمانی صاحب خانه خواهند شد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات حوزه مسکن مهر گفت: در چهار ساله دولت یازدهم مسکن مهر هر سال 6 درصد پیشرفت داشت.

رئیسی با اشاره به وعده دولت مبنی بر تحویل واحدهای مسکن مهر تا پایان سال به متقاضیان، تصریح کرد: آقایان تا دیروز کجا بودید؟ معلوم است که مسکن مهر را می توان تا آخر سال تحویل داد اما چرا در این چهار سال مردم را معطل کرده اید و تحویل واحدهای آنها را به تأخیر انداخته اید؟ مردم شاهد اتفاقات این حوزه هستند.

وی گفت: امید به مسکن سازی و مسکن را می توان به عنوان یکی از زمینه ها و صنایع اشتغال زای مستقیم و غیرمستقیم دنبال کرد لذا معتقدیم می توانیم در کشور سالیانه یک میلیون مسکن ایجاد کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تشریح چگونگی ساخت یک میلیون مسکن در سال نیز خاطر نشان کرد: بخشی از این تعداد شامل بافت های فرسوده خواهد شد، بخشی به دست خود مردم ساخته می شود و بخش دیگر را نیز دولت برای توانمند سازی با مساعدت و تسهیلات اجرا خواهد کرد.

رئیسی در پایان یادآور شد: تمام حرف ما این است؛ آیا این حرف ها شعار انتخاباتی است یا یک واقعیت دست یافتنی؟ این یک واقعیت دست یافتنی است که تمام اعداد و ارقام آمار کشور گواه بر شدنی بودن این کار است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *