بین الملل 17 اردیبهشت 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در 66 هزار دفتر رای گیری در سراسر فرانسه آغاز شد

به  گزارش آفتاب شمال به نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از پاریس، آغاز  رای گیری در فرانسهحدود 47 میلیون واجد شرایط رای دادن امروز یکشنبه باید از میان «امانوئل ماکرون» نامزد جنبش« به پیش» و «مارین لوپن» نامزد جبهه ملی، یکی را انتخاب و راهی کاخ الیزه کنند.

رای گیری در سرزمین های ماوراءبحار فرانسه، کانادا وآمریکا دیروز انجام شد. حدود یک میلیون و 300 هزار فرانسوی واجد شرایط در این کشورها حضور داشتند.

بر اساس آخرین نظرسنجی ها «مکرون» (طرفدار اتحادیه اروپا) با 63 درصد از « لوپن» (مخالف اتحادیه اروپا) با 37 درصد پیش است. بر اساس این نظرسنجی ها، 53 درصد رای دهندگان به «ماکرون» در مخالفت با جبهه ملی به وی رای می دهند.

مشارکت در این دور از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بااهمیت است؛ وزارت کشور فرانسه اعلام کرد: 22 و 2 دهم درصد غایب هستند که نسبت به انتخابات سال 2012 بیشتر است.

این انتخابات نخستین انتخابات در طول جمهوری پنجم فرانسه است که در شرایط فوق العاده امنیتی برگزار می شود. علاوه بر نیروهای موجود 50 هزار نیروی پلیس، ژاندارم و ارتش امنیت دفاتر رای گیری را بر عهده دارند.

هفت هزار نیروی ارتش هم به صورت گشت زنی در معابر شهرهای بزرگ در آماده باش هستند. فقط در پاریس 12 هزار نیروی نظامی و امنیتی مستقر شده اند.

براساس اعلام منابع فرانسوی به مسولان دفاتر رای گیری در شهرهای بزرگ، دستگاه های گیرنده و فرستنده هشدار داده شده تا به محض مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراکز امنیتی را با خبر کنند و بلافاصله دوربین های متصل به این مراکز فعال خواهند شد.

رای گیری تا ساعت 20 به وقت پاریس (22 و سی به وقت تهران) ادامه دارد و بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه نتایج اولیه ساعت 20 اعلام می شود.

آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *