فرهنگ و هنر 27 اردیبهشت 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آیین افتتاح بزرگترین آبنمای موزیکال کشورتوسط دکتر ثابت قدم برگزار شد

به گزارش آفتاب شمال : در شب ۲۵ اردیبهشت ماه بزرگترین آبنمای موزیکال کشور توسط دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت باحضور ، نیکومنش نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت ، رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا ، جمشید پورمعاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری ، بهارمست معاون خدمات شهر ، طیبه بینا شهردار منطقه ۳، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و جمع کثیری از پرسنل شهرداری رشت وجمع کثیری از شهروندان افتتاح شد.

دکتر ثابت قدم شهردار رشت ضمن تقدیر از مجریان پروژه و حضور جمع کثیر شهروندان ، با اشاره به بهره‌ برداری کوتاه مدت ازطرح پروژه آبنمای موزیکال بوستان ملت شهر رشت ظرف بازه زمانی ۶۸روزه اظهار داشت :خاصیت این پروژه نشان می‌دهد که ما نیازمند بسیاری از موضوعات محسوس داخل کشور مبنی بر زمان بر بودن یا عدم توانایی انجام موضوعات نیستیم.
دکتر ثابت قدم با تاکید بر اینکه پرکردن ساعت فراغت مردم مستلزم سرمایه ‌گذار خارجی نیست بیان داشت : برای اینکه مردم احساس کنند شهروند این شهر هستند و برای رسیدن مدیریت شهری به نقطه معقول، نیاز نداریم منتظر رخ دادن تحولات بین‌المللی باشیم و بر اساس آن به توسعه شهر فکر کنیم.
شهردار رشت تاکید کرد : عملاً شهرها با میزان هزینه های مشارکت شهری شهروندان و حداکثر میزان مشارکت شهری مردم ، با رسیدن به نقطه مطلوب ، اداره می‌شود.

دکتر ثابت قدم خطاب به شهروندان بیان داشت : قطعاً آگاه هستید که شهر با هیچ درآمد نفتی ساخته نمی شود بلکه صرفاً با مشارکت مردم و در نهایت ، به واسطه دولت ، با بخش کوچکی از مالیات مستقیم شما که به دولت پرداخت می‌ گردد ، اداره می‌شود بنابراین مشارکت شما ، سرعت توسعه را بالا می برد که به نسبت سه رکن زندگیتان یعنی سکونت ، فراغت و فعالیت در شهری که خواهید داشت ، معنا می یابد . مسکنی که درآن ساکن هستید ، فعالیت در فضای کاری شاغلین و فراغت یعنی فضاهای عمومی شهری که به آن مراجعه می کنید و در نتیجه بانوان در کنج خانه ، به عنوان شهروند درجه دو بودن ، فکر نکنند.
دکتر ثابت قدم ضمن تقدیر از بانوان مدیر شهرداری در منطقه سه که با تلاش خود ، طی مدت ۶۸روز به بهره‌ برداری این پروژه رسیدنداظهار داشت : از منظر دیگر نیز بدانیم که قطعاً آنچه در شهر رخ می دهد نباید باعث شود پارک های ما به گونه ای باشد که مردم از کنار هم بودن در فضاهای عمومی لذت نبرند ؛ قاعدتاً در عمل پیشگیرانه ما در بسیاری از موضوعات حوزه های اجتماعی و جلوگیری از ناهنجاریها ، اتفاق می‌افتد.

شهردار رشت با اشاره به آگاهی مردم ، از کاهش نرخ سرمایه اجتماعی در کل کشور به ویژه شهر رشت بیان داشت : وقتی ما قبول کنیم در فضاهای عمومی شهری ، مردم در کنار هم ، خانوادگی یا به صورت فردی باشند نباید قائل به دیوار کشیدن فضاهای عمومی شهری که محلی برای تعامل بین افراد و هرگونه رفتار صحیح بانگاه مبتنی برتوسعه پایدار و شهر سالم است، باشیم.
دکتر ثابت قدم تاکید کرد :شهر سالم، قطعاً شهری است که فضاهای اجتماعی با نشاط عمومی برای مردم داشته باشد به ویژه اگر آن شهر ، رشت باشد چون مردم برونگرا و شاداب دارد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد فضاهای عمومی بر اساس نشاط عمومی بر پایه بازگشت این نگاه به سمت خانواده ها یعنی افزایش میزان تعاملات درون خانواده است در مفهوم کلی آن به افزایش میزان ارتقاء فکری جامعه برای ایجاد خدمات بیشتر تاکید کرد.

دکتر ثابت قدم در بحث اشتغال به محیط کار و ایجاد کار مناسب با اشتغال دائم و پایدار اشاره نمود و اظهار داشت : متاسفانه درطول ادوار مختلف ، به دلیل کمبود اشتغال لازم برای مردم ، بسیاری از پروژه های شهری حتی فرا شهری ما راکد مانده است.

شهردار رشت با قیاس تکمیل ۶۸روزه ی پروژه آبنمای موزیکال با مجموعه تالار شهری در کنار بوستان ملت که طی ده سال با چند درصد باقی ، درعمل مانده است به عنوان نمونه بارز این مصداق نامبرد و بیان داشت : قضاوت این دو ، نشان دهنده رویکرد نهادین اداری سیستم و تفاوت آن بارویکرد جهادی و بی نظیر عوامل شهرداری است.

دکتر ثابت قدم تاکید کرد : باسعی بر نگاه گذشته ، آنچه که قطعاً فضای عمومی شهری را در کنار یکدیگر قرار خواهد داد این است که ما برای کلیه شهروندان در چنین فضاهایی، تعاملات اجتماعی قایل باشیم و بطور حتم ، این فضاهای مکمل به لحاظ کاربرد کنار هم ، افزاینده نشاط شهروندان خواهد بود.
دکتر ثابت قدم ضمن ابراز خرسندی از حضور در کنار شهروندان به یمن ایام مبارک شعبان بیان داشت : مشارکت شما در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر در روز ۲۹اردیبهشت ماه به روند توسعه ی شهر و کشور کمک می‌کند و مسلم است که نگاه توسعه با نرخ فزاینده رو به رشد تا رسیدن به نقطه مطلوب ، با انتخاب شما در روند شهر سالم براساس دیدگاه گفته شده ، خود رانشان می دهد ، ان شاالله نگاه شما در راستای این افزایش به سمت عقلانیت و توسعه خواهد رفت و توسعه آنگاه معنا دار است که شما موضوعات مختلف را عیناً در زندگی خود حس کنید و فقط به شعار و حرف تکیه نکنید که ما بتوانیم با شتابی مشابه ، به دیگر پروژه ها ادامه دهیم و موضوعات شهر و شهروندان رادرکنار شما ، با حضور شما برای شما و با شما حل کنیم.

طیبه بینا شهردار منطقه۳ شهرداری رشت نیز ضمن خیر مقدم به حضار اظهار داشت :خدمت به مردم عبادت است و شهرداری بعنوان نهادی خدمتگزار در جهت رفع مشکلات خدماتی شهروندان است. وی ابراز امیدواری کرد با عنایت شهردار توانمند شهر خلاق رشت ، گامی موثر درجهت بهبود شرایط محیطی برداشته شود. شهردار منطقه سه، سیستم برنامه ریزی پیشرفته مرکزی آبنمای موزیکال بوستان ملت را از ویژگی های منحصر بفرد این سامانه برای نشاط آفرینی و کاهش خشونت در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و معضلات اجتماعی بر شمرد. وی از کلیه عوامل و دست اندر کاران این پروژه تجلیل کرد.

فرامرز جمشید پور معاونت عمرانی شهرداری رشت با ذکر آبنمای موزیکال بوستان ملت شهر رشت که با اتمام فاز دوم، در زمره یکی از ده آبنمای بزرگ جهان قرار می گیرد . ضمن تبیین نحوه اجرای طرح، از شهروندان خواست با شرکت در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه اجازه دهند حرکت و شتاب مسیر رینگ گذاری توسعه ی شهرداری ، از دو سال گذشته ، تداوم و افزایش یابد

جمشید پور گفت : اکنون فاز اول این پروژه با ۲۰ درصد از کل مجموعه آبنمای اصلی به مبلغ چهار میلیارد درحال اجراست. وی با بیان اینکه پروژه آبنمای موزیکال با ۹۰۰۰ متر مربع مساحت محوطه سازی و ۱۱۰۰متر مکعب بتن ریزی آسفالت بلوار شهید احمد زاده با هزینه تجهیزات ۳ میلیارد زیر ساخت در منطقه ۳ و ۵ میلیارد هزینه تجهیزات توسط پیمانکار با مجموع هزینه ی کل ۸ میلیارد به بهره‌ برداری رسید ، بیان داشت : از خصوصیات این آبنما ، داشتن پیشرفته ترین نازل سه بعدی و ربات لجن خوار برای نظافت و چند حلقه چاه با قابلیت تامین آب ۴ اینچ در ثانیه میباشد و طی دو ماه آینده ، فاز دوم آن افتتاح می‌ گردد که به یکی از ده آبنمای موزیکال جهان تبدیل می شود.

معاون عمرانی شهرداری از مردم مشارکت پذیر رشت بعنوان بهترین های ایران و جهان نامبرد و اظهار داشت : این برنامه در پازل توسعه شهر رشت توسط دکتر ثابت قدم طراحی گردید و در دستور کار عملیات قرار گرفت و ما هر هفته شاهد یک پروژه میلیاردی عمرانی محرک توسعه در کل شهر اعم از مناطق برخوردار وکم برخوردار هستیم.

معاونت عمرانی شهرداری از شهردار رشت وکلیه عوامل و پرسنل زیر مجموعه دست اندر کار در این پروژه بزرگ شهری تقدیر کرد.
در حاشیه این مراسم دکتر ثابت قدم ضمن اهدای جوایز به طیبه بینا شهردار منطقه سه ، فرامرز جمشیدپور معاونت عمرانی شهرداری رشت و مهدی هاتفی مدیر پروژه آبنما ، غفاری مشاور پروژه به همراه جمعی از مدیران شهرداری و چند تن از اعضاء شورای شهر رشت و جمع کثیر شهروندان حاضر ، در جشن بهره‌ برداری آبنمای موزیکال شرکت کرد

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *