فرهنگ و هنر 27 اردیبهشت 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت ؛برنامه ریزی برای برگزاری اولین جشنواره عروسکها در رشت انجام می شود

به گزارش آفتاب شمال : علیرضا حسنی در بازدید از نمایشگاه عروسک های پیش بهاری ایران و عروسک های سنتی و آیینی گیلان سیده منصوره قیمی با عنوان «گیشای» در مجمتع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن تقدیر و تحسین از سازنده این عروسکها اظهار داشت: با برپای این چنین نمایشگاه هایی می توان خرده فرهنگهایی گیلان را اشاعه داد و در راستای بیان میراث معنوی شهر رشت و استان به شکل هنرمندان برنامه ریزی گردد.

وی برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره عروسکها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با شناسایی هنرمندانی که در رشت و استان در این حوزه فعالیت دارند می توان اولین جشنواره عروسکها را در پیاده راه فرهنگی رشت برپا کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر داری رشت با بیان اینکه این جشنواره می تواند در زمینه های مختلف عروسکهای اقوام ؛ مردم شناسی ، عروسکهای اسباب بازی های کودکان گیلانی و.. برگزار شود گفت: عروسکهایی محلی و آیینی جز میراث فرهنگی گیلان هستند و باید از هنرمندانی که در این حوزه فعالیت می کنند حمایت شود.

علیرضا حسنی با بیان اینکه هر کدام عروسکهای این نمایشگاه در دل خود داستانی از فرهنگ کهن وآداب و سنن گیلان را جای داده اند تصریح کرد: عروسکهای سنتی می توانند به عنوان یک جذابه گردشگری و سوغاتی از گیلان مورد توجه باشند.

وی با بیان اینکه باید پژوهشی جامع در شناسایی عروسکهایی بومی گیلان صورت گیرد افزود: می توان با استفاده از این عروسکها در بازتولید ازرش های فرهنگی و بومی گیلان بهره گرفت و زندگی کودکان امروز را با شیوه ای هنرمندان با گذشته گیلان پیوند زد.

 

 

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *