خواندنی ها 22 خرداد 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

درمان سرطان از طریق تبدیل خون بیمار به دارو

به گزارش آفتاب شمال ، متخصصان امیدوارند در آینده نه چندان دور، داروهای زیستی جدیدی برای درمان سرطان های خون و لنفوم به تولید انبوه برسند.
بر اساس این گزارش ، گروهی از پژوهشگران و متخصصان ایمونوتراپی( Immunotherapy ) با استفاده از سیستم ایمنی برای درمان سرطان در آمریکا به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند.
این متخصصان موفق شده اند با شیوه ایمنی درمانی سرطان و با استفاده از سلول های تی T، گلبول های سفید سیستم ایمنی بدن یک بیمار مبتلا به سرطان را قوی تر و به «داروی زنده» هوشمند تبدیل کنند، به طوری که این سلول ها، تومورهای سرطانی بیمار را نابود کرده اند و بیمار تقریبا بهبود یافته است.
دکتر دیوید مالونی از مرکز تحقیقاتی سرطان «فرد هاچینسون» در هاوایی می گوید در این شیوه، ساختمان گلبول های سفید سیستم ایمنی بدن بیماران سرطانی به شیوه مهندسی ژنتیک اصلاح می گردد به طوری که قویتر شده و به ارتشی مقاوم در برابر تومورهای سرطانی تبدیل می شود.
وی افزود در این شیوه درمانی، برخلاف شیوه های متداول که در آن گلبول های سفید سیستم ایمنی بدن بیماران با شیمی درمانی ضعیف می شود، گلبول های سفید بدن بیمار تقویت و قوی می شوند و نقش نظارتی پیدا می کنند. این گلبول های سفید اصلاح شده می توانند تومورهای سرطانی را پیدا کنند و مانع از رشد آنها شوند و آنها را نابود کنند. همچنین اجازه نمی دهند سلول های سرطانی نابود شده، دوباره احیا و فعال شوند.
دکتر استنلی ریدل یکی دیگر از اعضای تیم پژوهشی این مرکز گفت یکی از معایب این شیوه، گران بودن چرخه مهندسی ژنتیک و تولید گلبول های سفید اصلاح شده است. همچنین این گلبول ها در بدن برخی بیماران باعث بروز عوارض جانبی می شوند. وی افزود در این زمینه نیز به نتایج خوب و امیدبخشی دست یافته اند.
در حال حاضر سلول های تی T از بدن خود بیمار گرفته می شوند و دوباره به بدن خود فرد تزریق می شوند.
در این فرآیند، پس از تهیه خون از فرد بیمار، گلبول های سفید آن جداسازی می شوند. سپس این سلول ها در محیط آزمایشگاهی کشت داده شده و با استفاده از روش های مختلف مهندسی ژنتیک، اصلاح می شوند.
سپس این سلول ها در راکتور زیستی کشت داده میشوند تا تعدادشان افزایش یابد.
پس از این مرحله شسته شده و تغلیظ می شوند و تست های کنترل کیفی روی آنها انجام می شود.
سلول هایی که تستهای کنترل کیفی را به خوبی پشت سر میگذارند برای تزریق به بیمار آماده و فاصله زمانی مناسب از شیمی درمانی به بیمار تزریق می شوند. ( خبرگزاری صدا وسیما ) 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *