استان 29 خرداد 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مهدی نصیری رئیس شعبه موسسه اعتباری ثامن بلوار امام خمینی رشت : سپرده گذاران نگران سپرده های خود نباشند ، هیچ سپرده ای در فرایند ادغام از بین نخواهد رفت

 

به گزارش آفتاب شمال : رئیس شعبه موسسه اعتباری ثامن شعبه امام خمینی رشت در مصاحبه ای با خبرنگار پایگاه آفتاب شمال صبح امروز ” دوشنبه ” گفت : سپرده گذاران این موسسه نگران سپرده های خود نباشند ، هیچ سپرده ای در فرایند ادغام از بین نخواهد رفت .

مهدی نصیری با توجه به واکنش هیجانی سپرده‌گذاران مؤسسه ثامن به شایعه ادغام ضمن دعوت به خونسردی از سپرده گذاران این موسسه خواست حسب نیاز مبرم به شعب موسسه مراجعه و از خدمات آن استفاده کنند و اطمینان داشته باشند که صدور مجوز و یا ادغام موسسه با حفظ حقوق و صیانت از سپرده های آنها انجام ميشود. وی با اشاره به سابقه درخشان موسسه ثامن و شروع فعالیت آن از تیرماه سال 1376 اعلام کرد این موسسه در مسیر ادغام با موسسه کوثر تحت عنوان بانک کوثر می باشد .
مهدی نصیری در ادامه سخنانش گفت برای انجام ادغام یک توافق ضمنی بین مدیران موسسه کوثرو ثامن انجام شده و ما منتظر نظر نهایی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به عنوان نهاد ناظر بر نظام پولی و مالی کشور هستیم .

   وی در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب شمال مبنی براینکه آیا در صورت ادغام دو موسسه مذکور تحت عنوان بانک کوثر در میزان اعطای سود به سپرده گذاران تغییری خواهد بود اظهار داشت . روال سوددهی و خدمات به مشتریان کمافی السابق خواهد بود و همه سپرده های مردم حفظ می شود و تنها مشتریان برای صدور کارت های جدید به شعب مراجعه خواهند کرد و تمامی موارد از طریق پیامک یا اطلاعیه به اطلاع سپرده گذاران خواهد رسید .

پیگیری خبرنگار آفتاب شمال از موسسه ثامن شعبه امام خمینی رشت و سایر شعب نشان می دهد متاسفانه عدم اعتماد مردم در پی اتفاقاتی که برای سایر موسسات رخ داد و رفتار هیجانی سپرده گذران در برداشت وجوه از حساب های خود و سیل مراجعات مردمی سبب شده که همکاران موسسه ثامن نتوانند در یک بازه زمانی کوتاه مدت پاسخگوی سپرده گذاران باشند ، البته باید گفت که مشکل تامین نقدینگی آن هم در یک بازه زمانی کوتاه مدت و در شرایطی که تعداد بالایی از سپرده گذاران بخواهند سپرده خود را از هرموسسه یا بانکی طلب کنند ، می تواند برای هر بانکی ایجاد شود .

مهدی نصیری رئیس شعبه موسسه ثامن عنوان نمود مردم می توانند سپرده های کوتاه مدت خود را برداشت نمایند و در ضمن تمایل امکان برداشت حسابهای بلندمدت در سررسید آن مقدور می باشد و اعلام نمود سپرده گذاران می توانند از هفته اول تیرماه سال جاری از طریق چک موسسه کوثر مبالغ بالای خود را دریافت دارند . ایشان به اشاره به اینکه سقف ATM در شرایط کنونی 200 هزار تومان می باشد گفت مردم عزیز می تواند روزانه این مبلغ را توسط کارت ثامن از خودپرداز ثامن برداشت نمایند

رئیس شعبه موسسه ثامن بلوار امام خمینی ضمن دعوت مردم به حفظ آرامش گفت جای هیچ نگرانی در حسابهای سپرده گذاران و تامین نقدینگی مردم نیست و افزود 3 هزار میلیارد ریال پول از حساب جاری موسسه ثامن از طریق بنیاد سپاه با نظارت بانک مرکزی در موسسه کوثر تزریق شده است و مشتریان در صورت لزوم می توانند چک دریافت دارند .

مهدی نصیری اظهار داشت موسسه ثامن 600 شعبه در کل ایران دارد و 90% دارای مالکیت می باشند و استیجاری نمی باشند و گفت این موسسه بنیه مالی بسیار بالایی دارد و سهامدار برزگترین شرکت چاپ در کشور می باشد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار که چرا در صورت ادغام دو موسسه یعنی ثامن و کوثر نام بانک کوثر انتخاب شده است گفت موسسه کوثر بدلیل عضو شتاب بودن در الویت می باشد و در ادامه گفت ممکن است موسسه ثامن بتواند با مجوز رسمی بانک مرکزی به عضو شتاب ملحق شود و بطور مستقل به کار خود ادامه دهد .

به گزارش خبرنگار آفتاب شمال : روال موسسه ثامن بزودی به حال اول خود خواهد برگشت و روسا و کارمندان شعب موسسه ثامن کمافی السابق مشغول خدمت رسانی به مردم می باشند و مشکلی خاصی در روند طبیعی موسسه وجود ندارد .

 

لیلا سیروس

به کانال تلگرامی آفتاب شمال بپیوندید

AFTABSHOMAL_IR@

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *