استان 23 تیر 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سرپرست شهرداری رشت : پشتیبانی های متقابل شهرداری و رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو موجب توسعه روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر می شود

 

به گزارش آفتاب شمال :  در این نشست که ظهر پنج شنبه با حضور جمشید پور سرپرست شهرداری رشت ، باقری پور نماینده وزارت امور خارجه در استان گیلان ، رستگار معاون مالی اقتصادی شهرداری ، حق بین مدیر مالی شهرداری ، حسینی نماینده اداره کل اتباع امور خارجه استانداری گیلان ، قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت برگزار شد ، مهندس فرامرز جمشیدپور در دیدار با رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو ضمن قدر دانی از زحمات وی در طول دوران خدمتش در استان گیلان و رشت اظهار کرد: تسهیلاتی که در روابط میان رشت و کشور ها و شهرهای مختلف انجام شد از اثرات ماندگار تلاش های نماینده وزارت خارجه در گیلان است.

وی با اشاره به توانمندی های رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران درباکو گفت: با مستقر شدن این رایزن، در روابط بین شهرهای آذربایجان و رشت ، گردشگری، توریسم و سرمایه گذاری کمک های فراوانی می شود .
سرپرست شهرداری رشت، این شهر را محل امن سرمایه گذاری دانست و خاطرنشان کرد: رشت سرشار از موقعیت های سرمایه گذاری بوده و این‌مهم موجب توسعه بین شهر خلاق خوراک می شود.

مهندس جمشید پور با بیان اینکه تیم شهرداری همواره درکنار این رایزن خواهد بود افزود: این پشتیبانی های متقابل میان شهرداری رشت و رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو موجب توسعه روابط با شهرها در کشورهای شمالی دریای خزر می شود.

در این جلسه رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در گیلان که به مقام رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو منصوب شده است نیز اظهار داشت: برایند تمام تلاش های مدیران شهرداری ، شهری در جهت استفاده بهینه از فرصت ها و کاهش تهدید هااست.
محمدرضا باقری پور کاهش تهدید ها و استفاده بهینه از آن ها را درجهت پیشبرد اهداف از جمله هنر مدیران شهری برشمرد و تصریح کرد: اقدامات اینچنینی برای بهبود رشت و ارتقای جایگاه این شهر بسیار مهم بوده و تاکنون نیز این اقدامات با موفقیت سپری شده است.‌

وی پیرامون دیپلماسی عمومی گفت: بخش عمده ای از دیپلماسی ها می تواند برای پیوند شهرهای مهم دنیا شکل بگیرند و توسعه مناسبات دنیا را به خوبی پیش ببرند که رشت تا کنون در استفاده از این‌نوع دیپلماسی موفق عمل کرده است.
این رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در گیلان با توجه به موفقیت های شهرداری رشت در همکاری با یونسکو، این مهم را قابل ستایش دانست و خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه های اجرایی بر اهمیت و ظرافت موضوع واقف نیستند و همین امر لازمه فعالیت را دو چندان می کند.

باقری پور با تاکید بر افزایش حساسیت این مساله برای توسعه مناسبات گفت: دیپلماسی آمیزه ای از دقت و سرعت است که نباید فدای همدیگر شده و رشت در بعد مناسبات شهری حتی از کوچکترین فرصت ها نیز برای افزایش مناسبات شهری عافل نبود.
وی برای دقت و امانتداری در شهر که موجب حفط آبروی شهر شد از مسئولان شهری قدردانی کرد و افزود: زحمات مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت موجب شد تا دیپلماسی در وزارت به خوبی پیش رود.

در این دیدار همچنین مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز با اشاره به نشست های بین المللی فراوان با هیئت های مختلف در سال گذشته بیان داشت: این نشست ها در بخش های اقتصادی، فرهنگی، سرمایه گذاری درحوزه برون دادها و در مسیر برگشت به شهرخلاق خوراک شناسی انجام شده اند.

فاطمه قدیمی حرفه مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت نیز ضمن سپاس گذاری از زحمات رییس نمایندگی وزارت امورخارجه درگیلان که به سمت رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی در باکو منصوب شده است از وی خواستار شد تا پل ارتباطی محکمی میان رشت و سایر شهرها درکشورهای حاشیه دریای خزر باشد .

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *