فرهنگ و هنر 04 مرداد 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت برنامه های تابستانی این سازمان را تشریح کرد

به گزارش آفتاب شمال : علیرضا حسنی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با تدوین برنامه های ویژه ای به استقبال فصل تابستان رفته است اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های مختلف هنری در گالری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و مشارکت در برگزاری جشنواره های متنوع از جمله این برنامه ها است..

وی با تاکید بر مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در اجرای نمایش ها و تئاتر ها مختلف و اجرای موسیقی های محلی در سالن ها ی سطح شهر رشت و پلاتوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت افزود: تلاش این درسازمان در جهت برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع برای اوقات فراغت خانواده ها معطوف شده است..

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اهداف این سازمان در فصل تابستان پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های کارشناسی شده و هدفمند است گفت: این سازمان با هدف ایجاد نشاط در خانواده ها در اجرای برنامه زنده دوبلاژ انیمیشن در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) و نیز جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشت .

وی نگاه خلاقانه در تدوین برنامه های اجتماعی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بدین منظور سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت نمایشگاه مواد مخدر را در ایام تابستان و نمایشگاه روز جهانی بدون دخانیات و مسابقه نقاشی را برگزار کرد.

علیرضا حسنی با اشاره به اینکه این سازمان با ارائه برنامه های هدفمند در راستای ارتقاء نشاط اجتماعی جامعه و تزریق شادابی در لایـه هـای جامعه حرکت می کند افزود: برای تحقق این مهم این سازمان در برگزاری جشنواره هایی چون جشنواره کودک و عفاف و حجاب مشارکت داشت .

وی با بیان اینکه در تدوین بر نامه های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت توجه به اعتلای آگاهیهای عمومی و نیز زمینه سازی برای شکوفایی اسـتعدادها و خلق ایده های نو مورد تاکید است افزود: از این رو این سازمان در برگزاری مراسم هایی چون گردهمایی منجمان آماتور و نیز این سازمان در برپایی نمایشگاه «پارک پاک» در سطح بوستانها و پارک قدس رشت با موضوع بیان فرهنگ و سنت گیلان با سپاه ناحیه مرکزی رشت مشارکت داشت.

حسنی با اشاره به برنامه ریزی برای برپایی ایستگاههای فرهنگی در سطح پارکهای شهر رشت گفت: برگزاری مسابقه نقاشی و عکس با موضوعات مختلف از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت از برگزاری جشنواره نجات یک مرغانه و جوکول خبر داد و افزود: این جشنواره ها در تابستان ۹۶ در محوطه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شوند.

وی با بیان اینکه این بر نامه ها با هدف معرفی هویت و تاریخ شهر رشت تدارک دیده شده اند گفت: برنامه آوای رشت با حضور هنرمندان صدا پیشه و با هدف معرفی شهر رشت مفاخر استان گیلان با محتوای اجتماعی و آموزش شهروندی در تابستان ۹۶ پنجشنبه هر هفته درپیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود

وی پخش آیتم های نمایشی ، صحبت با هنرمندان ، گزارش مردمی و سرودها و آوازهای محلی را از دیگر برنامه های این برنامه عنوان کرد و افزود:تجلیل از هنرمند برجسته و مفاخر شهر رشت در هفته کرامت، مشارکت در برگزاری جشن روز دختر ؛ جشن محلات در شش محله را از مهم ترین برنامه های این سازمان همزمان با هفته کرامت است.

علیرضا حسنی با اشاره به اینکه نشاندن لبخند بر لب شهروندان رشتی با ارزش ترین دستاورد برنامه های اجرایی این سازمان است گفت: بدین منظور این سازمان مشارکت در برگزاری جشنواره استندآپ کمدی در مجتمع خاتم الانبیاء و پیاده راه فرهنگی رشت را در لیست برنامه های خود قرار داده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت توجه به برنامه های ورزشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بدین منظور برگزاری المپیاد ورزشی محلات در تابستان ۹۶ در دستور کار برنامه های این سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه های تابستانه حوزه اجتماعی این سازمان تصریح کرد: به مناسبت روز ۱۴ مرداد “روز مشروطه” نشستی با عنوان “از مشروطه تا نهضت جنگل ” در تالار گفتمان شهرداری رشت با حضور اساتید دانشگاه و مسئولان شهری برگزار می شود.

علیرضا حسنی افزود: در این مراسم ازبزرگان ادب و هنر استان تقدیر می شود و ضمنا در این روز با مشارکت اسناد و کتابخانه های ملی استان در خانه میرزای کوچک خان جنگلی اولین نمایشگاه اسناد مشروطه و نهضت جنگل برپا می شود.

وی در این باره خاطرنشان کرد: طبق توافق به عمل آمده با اسناد و کتابخانه هاب ملی استان گیلان در هر فصل از یک نمایشگاه با محوریت اسناد تاریخی در خانه میرزا رونمایی می شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به برگزاری برنامه های تفریحی با هدف ایجاد نشاط شهروندی گقت: برنامه های تور رشت گردی، ماهیگیری خانوادگی در تالاب عینک از جمله این برنامه ها است.

حسنی افزود: برپایی مسابقه خاطره نویسی محلات، نمایشگاه عکس، میزگردهای رشت شناسی و کلاس های آموزشی در قالب برنامه های رشت گردی از دیگر برنامه های حوزه اجتماعی این سازمان است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت از ایجاد تالار مشاهیر در تالار گفتمان شهرداری رشت و نیز تقدیر از فرهیختگان رشت در آینده نزدیک خبر داد و افزود: برای اجرایی شدن این برنامه پیشنهاد ها در حال بررسی است.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *