استان 09 مرداد 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

با حضور سرپرست شهرداری رشت؛ کاروان خدام رضوی با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در گیلان:در دنیا رهبری به مانند رهبر انقلاب اسلامی نداریم
آیت الله زین العابدین قربانی در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهانان حاضر اظهار داشت:با حضورتان بوی ولایت امام رضا (ع) را در گیلان پراکنده و مجلس ما را منور کردید.
وی اظهار داشت: توفیقی است که هرساله این عزیزان از مشهد مقدس مهیمان گیلانی ها می شوند و بوی ولایت را در استان پخش می کنند که رسم بسیار خوبی است.
امام جمعه رشت با اشاره قرآن مجید اذعان داشت:قرآن در چند آیه این حقیقت را به مردم اعلام میکند که از شما اجر و رسالت نمی خواهم مگر اینکه مودت خانواده اهل بیت را داشته باشید.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد:عده ای فکر می کنند که این دستور الهی برای توجه به خانواده اهل بیت است اما قرآن در آیه ای دیگر می فرماید که این خدمت برای خود شماست چرا که در ارتباط با اهل بیت از اخلاقیات و معارف آنها بهره مند می شوید که از این راه به انسانهای والا و نورانی تبدیل خواهید شد.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت بوی خدا و ادب و اخلاق می دهند بیان کرد:گذشتگان می گفتند وقتی با اهل بیت روبرو می شدند دنیای دیگری از معنویت بسوی آن ها هدایت می شد و بوی معرفت ،آنها را متحیر و خدایی می کرد.
آیت الله قربانی در ادامه خاطرنشان کرد:اهل بیت فرشتگانی در لباس انسانیت و انسان هایی در معونیت فرشتگان هستند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت:امروزه در دنیا رهبری به مانند رهبر انقلاب اسلامی نداریم و نیاز است در این راستا به دستورات ایشان عمل کرده و در راستای فرامین ایشان آنها حرکت کنیم.
آیت الله قربانی در پایان خاطرنشان کرد:مشهد مقدس عالمان بزرگی دارد و بی شک این معنویت را از امام رضا (ع) و خادمان حرم آن حضرت بدست آورده است.

عضو کاروان خدام رضوی:هدف کاروان رضوی معرفی معنویت امام رضا (ع) و ارتباط آن با مردم است
ریحانی عضو کاروان خدام رضوی در این دیدار بیان داشت: کاروان خدام رضوی با نام زیرسایه خورشید در سراسر کشور و حتی خارج از کشور عشق و علاقه را در دل مردم هدیه می کنند و چند سالی است که این کار فرهنگی در حال انجام بوده و اثرات خوبی از خود بر جای گذاشته است.

وی به حمایت های شهرداری و شورای شهر رشت برای حضور در گیلان اشاره کرد و افزود:برنامه های فرهنگی این کاروان همزمان در ۳۱ استان کشور و همچنین ۳۵ کشور در دنیا در حال برگزاری است و هدف آن معرفی معنویت امام رضا (ع) و ارتباط آن با مردم است.

شایان ذکر است در انتهای این مراسم،کاروان خدام حرم رضوی به همراه پرچم متبرک امام رضا (ع) در خواهر امام رشت فضای مسجد خواهر امام را عطرآگین نمودند.
مراسم گرامیداشت دهه کرامت در بخش های مختلف توسط کانون جوانان رضوی استان گیلان با مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و شورای اسلامی شهرداری رشت برگزاری می شود .

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *