فرهنگ و هنر 10 مرداد 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

همایش روز جهانی بدون پلاستیک

 

امروزه متاسفانه شاهد مصرف بیش از حد پلاستیک در زندگی روزمره انسانها هستیم.در همین راستا سازمان مدیریت پسماند شهری به منظور حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های سیستم مواد زائد و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های ملی، طرح تفکیک از مبدأ را در دست اجرا دارد. پلاستیک با ماندگاری بیش از 500 سال در محیط و بخصوص ورود آن به عرصه محیط زیست از جمله زیست دریایی وارد زنجیره غذایی جانوران دریایی و بلعیده شدن توسط این جانداران شده و حتی پس از مرگشان هم سالم باقی می ماند. با همین هدف همایش روز جهانی بدون پلاستیک با همت خانواده بزرگ سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت و جمع کثیری از شهروندان طبیعت دوست و تشکل های مردم نهاد در 21 تیر ماه در پیاده راه فرهنگی شهر برگزار شد.

به گزارش آفتاب شمال :  هدف از برگزاری این همایش ارتقای سطح آگاهی و دانش مردم در زمینه زیان های بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه های پلاستیکی، چگونگی تفکیک زباله ها و برخورد صحیح با بحران زباله و راهکارهایی برای داشتن زباله کمتر و … میباشد.

در این همایش یکروزه غرفه هایی تحت عناوین آموزش صحیح تفکیک زباله از مبدا ، آموزش کاردستی با دور ریز های بازیافتی ویژه کودکان ، کارگاه آموزشی و تولید آثار بازیافتی بر پا بود.

از جمله برنامه جذاب این همایش می توان به غرفه مسابقه پسماند شو با هدف آموزش های زیست محیطی ویژه خانواده ها اشاره نمود .

همچنین ویژه برنامه کودکانه کارناوال شادی و آموزشی با محوریت تفکیک زباله از مبدا ، اجرای نمایش خیابانی و پرفورمنس ، موضوعات زیست محیطی در تونل آموزشی ، مسابقه نقاشی را می توان از دیگر قسمت های این همایش عنوان نمود.

رییس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در این همایش یکروزه ضمن تشکر از واحدهای اجرائی و حضور خودجوش مردم و پاسداشت روز جهانی بدون پلاستیک با تائید عملکردهای فرهنگی آموزشی در این راستا گفت: همکاری دوجانبه مردم و سازمان در نهایت تجربه یک شهر سالم و پاکیزه را در کنار هم به ارمغان خواهد آورد.

علیرضا حاجی پور اذعان داشت: سازمان پسماند در اکثر مناسبت ها با حضور در عرصه زیست محیطی و اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی در سطح مدارس پایه و دانشگاه ها به صورت مستمردر این امر مهم تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه افزود : امیدوارم روزی فرا برسد که شاهد دفن هیچگونه زباله ای در محیط زیست سرزمین مان نباشیم.

قابل به ذکر است که پخش کیسه های پارچه ای و بازیهای محیط زیستی و بروشورهای آموزشی از دیگر اقدامات سازمان پسماند در این همایش بوده است.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *