اقتصادی 11 مرداد 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت :صنایع کوچک و متوسط، نقش بسزایی در اقتصاد خُرد و کلان کشور ایفاء می کنند . وظیفه ما رونق و راه اندازی صنایع کوچک است

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت :صنایع کوچک و متوسط، نقش بسزایی در اقتصاد خُرد و کلان کشور ایفاء می کنند .

به گزارش آفتاب شمال  ، احمدعلی شهیدی گفت: توسعه مناطق حاشیه ای، تأمین تولیدات عمومی مورد نیاز کشور ها و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع از مزایای راه اندازی صنایع کوچک نسبت به صنایع عظیم است.

وی با بیان اینکه آماده سازی زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی یکی از مهم ترین رسالت های شرکت شهرک های صنعتی است، خاطر نشان کرد: ایجاد زمینه های تسهیل در سرمایه گذاری های صنعتی به ویژه برای راه اندازی کارگاه ها و صنایع کوچک در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی مهم ترین وظیفه ما برای رونق و راه اندازی صنایع کوچک است.

وی در ادامه با اشاره به مزایای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل بهره مندی از شرایط تقسیطی در واگذاری زمین به سرمایه گذاران، عدم نياز به دريافت مجوزهاي جداگانه از ادارات مختلف، مستثني بودن از قانون شهرداري ها، پرداخت نقد و اقساط هزينه هاي انتفاع از تاسيسات، صدور سریع و رايگان مجوزهاي ساخت و ساز و پايان كار، امكان اجاره سالن هاي تولید آماده به منظور تسريع در بهره برداري از واحدهای توليدي، كاهش هزينه هاي سرمايه گذاري به دليل استفاده از خدمات مشترك سازماندهي شده توسط شهرك هاي صنعتي از جمله آب، برق، تلفن، گاز و تصفيه خانه فاضلاب، تصریح کرد: به دلیل برخورداری گیلان از زیرساخت های توسعه صنعتی از قبیل فرودگاه بین المللی، وجود ظرفیت های گسترده بنادر و گمرکات استان، همجواری با مرزهای آبی، خاکی و هوایی با کشورهای همسایه، واحدهای صنعتی مستقر در استان گیلان از شرایط ویژه ای برای تامین مواد اولیه و نیز صادرات محصولات خود برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در ادامه با بیان شرحی از مهم ترین فعالیت های شرکت شهرک های صنعتی طی سال های اخیر گفت: از مجموع 36 شهرک صنعتی مصوب در گیلان، 33 شهرک و ناحیه صنعتی در دست بهره برداری قرار دارند.

وی با اشاره به برون سپاری اداره امور شهرک ها به شرکت های خدماتی و عمرانی گفت: طی چهار سال گذشته برای اولین بار در سطح استان، اداره امور 14 شهرک و ناحیه صنعتی به شرکت های خصوصی واگذار شد.

وی مساحت کلی اراضی در اختیار شهرک های صنعتی در سطح استان را بیش از یک هزار و 700 هکتار عنوان کرد و افزود: با احداث و اجرای عملیات زیرساخت های صنعتی در 229 هکتار از اراضی در اختیار، هم اکنون بیش از یک هزار و 300 هکتار از مجموع این اراضی وارد فاز عملیاتی شده اند. وی مساحت کلی اراضی صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان را 852 هکتار عنوان کرد و افزود: بقیه این مساحت مربوط به احداث فضای سبز، معابر، تأسیسات و … می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در پایان با بیان نقش صنایع کوچک در اشتغالزایی و توزیع ثروت گفت: بنگاه ها و صنایع کوچک و متوسط به علت ویژگی های خاص خود کارکرد های منحصر به فردی دارند، که می توانند نقش بسزایی در اقتصاد خُرد و کلان کشور ایفا کنند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *