استان 17 مرداد 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان: راه‌اندازی ستاد توسعه موقوفات قرآنی در گیلان/ معرفی گیلان در کشور به‌عنوان یک استان قرآنی

 

آفتاب شمال صبح شانزدهم مردادماه نشست خبری حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف استان با جمعی از اصحاب رسانه با موضوع برگزاری چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیزاده با گرامیداشت روز خبرنگار اذعان داشت: این ایام یادآور رشادت‌های یادگار عرصه رسانه شهید صارمی است که با تحمل دوری از وطن و خانواده ضمن حفظ ارزش‌های والای انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بااینکه جایگاه و حوزه اثرگذاری اصحاب رسانه بر کسی پوشیده نیست خاطرنشان کرد: نقش و تاثیر رسانه در حوزه‌های شنیداری و دیداری و فضاهای مجازی و رسانه‌های مکتوب در بین مردم از بمب اتم هم بیشتر است.

او در ادامه انقلاب را مدیون تلاش خبرنگاران دانست و گفت: احترام به خبرنگاران احترام به ارزش‌های دینی است.

علیزاده گیلان را استان قرآنی خواند و یادآور شد: گیلان با داشتن سرمایه‌های وسیع قرآنی و کسب موفقیت‌های هرساله از شهرت خوبی در کشور در حوزه قرآنی برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اتمام مسابقات قرآنی در شهرستان‌ها یادآور شد: چهلمین دوره مسابقات قرآنی استان از ۱۷ لغایت ۲۰ مرداد در مقطع برادران و خواهران در رده سنی بزرگ‌سال با حضور ۴۰۰ نفر از منتخبین استان در سالن شرکت مخابرات گیلان برگزار خواهد شد.

او با اشاره به استقبال قابل‌قبول در چهلمین دوره مسابقات قرآنی افزود: در این دوره از مسابقات ۱۶ داور برادر و ۲۳ داور خواهر با همکاری ادارات اوقاف استان همکاری خواهند داشت.

علیزاده حرکت در مسیر قرآن و حمایت از فرهنگ قرآنی را یکی از وظایف نظام اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: چهلمین دوره از مسابقات استانی قران کریم در حوزه‌های حفظ پنج جزء ، ده جزء بیست جزء ، قراءت اذان تواشیح، دعاخوانی، و معارف اسلامی باهدف توسعه و ترویج قرآنی بین اقشار مختلف، ایجاد رقابت و هیجان سالم در فضای معنوی جوانان و مدیریت زندگی بر اساس مبانی قرآن برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر نام‌گذاری مسابقات استانی به نام شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات علاوه بر تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم از سه داور زبده خواهر گیلانی استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیزاده از راه‌اندازی ستاد توسعه موقوفات قرآنی در گیلان خبر داد و افزود: در گیلان ۴۰ موقوفه قرآن، ۳۷۵ مرکز قرآنی، ۳ مرکز تخصصی قرآن در شهرستان‌های رودسر، لنگرود و صومعه‌سرا و همچنین تنها مرکز مجازی حفظ قرآن در آستانه وجود دارد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *