خواندنی ها 08 شهریور 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

همکاری و هماهنگی جامعه پزشکی و پرستاری گامی مهم و موثر جهت ارتقا و بهبود سلامت جامعه

 

به گزارش  آفتاب شمال :  صبح سه شنبه جلسه ای با حضور اعضای هیات مدیره نظام پرستاری رشت و ریاست محترم نظام پزشکی رشت و عضو شورای عالی نظام پزشکی برگزار شد.

در این نشست یک ساعته بر همکاری دو جانبه نظام پرستاری و نظام پزشکی جهت ارتقا و بهبود سلامت جامعه تاکید شد.
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری رشت در ابتدا ضمن تبریک روز پزشک، کسب اکثریت آرا توسط دکتر برزیگر در انتخابات هیات مدیره نظام پزشکی رشت و همچنین در انتخابات شورای عالی را تبریک گفت و توفیقات روزافزون در دوره جدید را برای اعضا و ریاست نظام پزشکی رشت مسئلت نمود.

زاهد صفت در ادامه به بیان ظرفیتها و توانمندی های جامعه پرستاری پرداخت و افزود؛ پرستاران همواره نقشی مهم و تاثیر گذار در پیشگری، درمان و آموزش جامعه جهت ارتقا سطح سلامت دارد و همواره در این راستا پیش قدم بوده است.
زاهد صفت با اشاره به پنج هیات مدیره فعال در استان، به ۴۷۰۰ عضو نظام پرستاری رشت اشاره کرد و افزود؛ سازمان نظام پرستاری در تلاش است تا با در اختیار گرفتن کامل صدور پروانه صلاحیت حرفه ای، هویت و استقلال جامعه پرستاری را بیش از گذشته به نمایش درآورد و از این طریق به همراه عضویت اجباری در سازمان در جهت استقرار منابع پایدار قدم بردارد.

در ادامه جلسه نائب رئیس و مسئول کمیسیون آموزش نظام پرستاری رشت ضمن تشریح برنامه های آموزشی، به همکاری دو طرفه و مشترک با نظام پزشکی در برگزاری کارگاه ها و سمینارهای آموزشی اشاره کرد و همچنین آمادگی نظام پرستاری در تشکیل کمیته های مشترک پژوهشی با حضور پرستاران توانمند و مستعد در این زمینه را اعلام نمود.

همچنین معاون اجرایی نظام پرستاری رشت ضمن تشکر از برگزاری جلسه و تبریک انتخاب مجدد دکتر برزیگر، با مهم دانستن مشارکت این دو نهاد صنفی تاثیرگذار در عرصه بهداشت و درمان، خواستار ادامه همکاری های فی مابین نظام پزشکی و نظام پرستاری شد.
دلسوز در ادامه ضمن مهم دانستن امر آموزش در زیرگروههای درمانی از ورود نهادها و تشکل های غیر مرتبط در امر آموزش نیروهای درمانی ابراز نگرانی کرد و افزود؛ ورود تشکل هایی همچون جهاد دانشگاهی در امر آموزش در حیطه سلامت، پیش آگهی خوبی را متصور نیست و نظام پرستاری معتقد است آموزش نیروهای درمانی در رده های کمک بهیاری و یا کمک پرستاری صرفا باید توسط نهادهای درمانی صورت گیرد تا با نظارت و آموزشی موثر از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.
رئیس تشکل خانه پرستار در ادامه به بهره گیری از تجارب و ظرفیتهای نظام پزشکی در زمینه های مختلف اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری مشترک این دو نهاد شاهد بالندگی هر چه بیشتر تیم درمانی باشیم.

همچنین مسئول روابط عمومی نظام پرستاری رشت، ضمن تشکر از برگزاری جلسه بر تداوم و ادامه همکاری ها در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، رفاهی و سایر حیطه ها تاکید کرد و افزود نظام پرستاری آمادگی برگزاری جلسات و کمیته های مشترک در زمینه های گوناگون را دارد و باید از ظرفیتها و توانمندی های مشترک این دو قشر تاثیرگذار بهترین بهره برداری را جهت ارتقا و بهبود سطح سلامت جامعه و همچنین نهادینه ساختن آمورش های خودمراقبتی نمود.

در پایان دکتر برزیگر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه، بر نقش مهم و اساسی پرستاران در چرخه درمانی تاکید کرد و افزود پزشک و پرستار دو عضو جدانشدنی تیم درمانی هستند و همکاری مشترک و متقابل این دو گروه عامل بوجود آوردند سلامت در جامعه است که یقینا بدون حضور هر کدام ازین دو این امر مهم تحقق نمی یابد.
پروفسور برزیگر در ادامه بر همکاری مشترک این دو نهاد صنفی تاکید کرد و افزود نظام پزشکی آماده هر گونه همکاری در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و… در قسمتهای مختلف است.
رئیس نظام پزشکی رشت در ادامه به اختصاص فضای آموزشی جهت برگزاری کارگاهها و سمینارهای آموزشی اشاره کرد و افزود با فعال کردن کمیته های مختلف جهت همکاری مشترک نظام پزشکی و نظام پرستاری شاهد همکاری بیش از پیش و موثر این دو نهاد باشیم تا شاهد تعامل هر چه بیشتر و ارتقا علمی و عملی این دو گروه تاثیرگذار درمانی باشیم

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *