استان 22 شهریور 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شهردار منتخب رشت خبر داد: ضرورت تشکیل گروه همیاران محرم

عصر روز دوشنبه بیستم شهریور نشست هم اندیشی دکتر مسعود نصرتی شهردار منتخب رشت با شهرداران مناطق پنجگانه ، مدیر ارتباطات و اموربین الملل , رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت در راستای برنامه ریزی ویژه برای برگزاری مراسم دهه عاشورا در ساختمان تاریخی شهرداری برگزار شد.

به گزارش آفتاب شمال :  دکتر نصرتی درسخنانی با تاکید بر ضرورت برگزاری مراسمی متفاوت با سالهای گذشته اذعان داشت: جلسه امروز در راستای همفکری و انجام کار تلفیقی شهرداریهای مناطق با سازمانهای مرتبط جهت اجرای برنامه های خلاقانه و متفاوت با سالهای گذشته است.

شهردار رشت با تاکید بر پرهیز از دولتی کردن مراسم دهه محرم یادآور شد: هرگاه برنامه ای از صفر تا صد برگزاری آن دولتی شود از جایگاه مردمی دور خواهد ماند. بنابراین اگر میخواهیم مراسم و عزاداری ویژه ماه محرم به عنوان تأثیرگذارترین جریان مذهبی هم­ چون جشن عید شعبان موفق شود باید به صورت خودجوش و مردمی اداره شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به مدت کوتاه باقی مانده تا ماه محرم شایسته است تابا همفکری مسئولین شهرستانی، نیروی انتظامی ، مساجد و صداو سیما در برگزاری هرچه بهتر مراسم ایام فوق گام برداشت.

دکتر نصرتی از ضرورت تشکیل گروه همیاران محرم خبر داد و گفت: مناطق و سازمانها می توانند با متمرکز کردن حمایت های خود با شهرداری مرکز نقش بسزایی در توزیع عادلانه حمایت مادی شهرداری با هیات های مذهبی داشته باشند.

فاطمه قدیمی حرفه با اشاره به پراکندگی برگزاری مراسم های مذهبی ویژه دهه محرم در سطح شهر اذعان داشت: سیاهپوش کردن ساختمان مرکزی و ساختمان شهرداری از وظایف هرساله روابط عمومی در ایام فوق است.

مدیر ارتباطات و اموربین الملل شهرداری رشت گفت: علاوه بر برگزاری جلسات شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی با هیأت مذهبی در سال گذشته جلسه ای نیز با پیرغلامان که یک کار متفاوت و معنادار بود از سوی روابط عمومی شهرداری رشت برگزار شد.

وی با ارائه پیشنهاد ایجاد کمپین نذر فرهنگی تصریح کرد: با برپایی این کمپین ها و ایستگاه ها در هر منطقه میتوان گام های خوبی در راستای توزیع غذای نذری به افراد مستحق همچون دیوار مهربانی و یخچال مهربانی برداشت.

فاطمه قدیمی با تاکید بر نقش پر رنگ پاکبان ها در زیبا سازی شهر یادآور شد : سال گذشته با همیاری سازمانهای مردم نهاد اقدامات خوبی در زمینه پاکسازی و جمع آوری ظروف غذایی یکبار مصرف رها شده در خیابانهای سطح شهر انجام شد که امسال نیز انجام این برنامه پیشنهاد می گردد.

علیرضا حسنی نیز با تاکید بر بودجه تعریف شده سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در راستای اجرای مراسم های دهه عاشورا اذعان داشت: نظامند کردن چاپ بنرها, برپایی حسینیه شهداو کمک به هیات های مذهبی , هماهنگی با اداره ارشاد شهرستان, برپایی نمایشگاه ویژه ایام محرم, برپایی سوگواره عاشورایی و…..از برنامه های هرساله این سازمان در ایام دهه محرم است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با ارائه پیشنهاد برپایی خیمه های بین الحرمین در سطح شهر گفت: شایسته است تا ظرف مدت مشخص مدیران مناطق و مدیران ستادی برنامه های خود را در راستای برنامه متفاوت ویژه ایام دهه محرم به شهردار ارائه دهند .

مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز ضمن تشریح برنامه های سازمان تحت مدیریت خود ویژه ایام محرم در سالهای گذشته اذعان داشت: از آنجایی که این سازمان المانهای خاصی را در دست ساخت دارد و باتوجه به اینکه المان میدان امام حسین(ع) مدتهاست شکسته شده ضروری است تا نسبت به ترمیم و یا ساخت این المان اقدامات شایسته انجام پذیرد.
در ادامه این نشست مدیران مناطق نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *