فرهنگ و هنر 22 شهریور 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان خبر داد :پایگاه در گیلان میزبان جشن عاطفه ها / گیلانیان مهربانی را باهم جشن می گیرند

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه های جشن عاطفه ها را تبیین و تشریح کرد.

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ؛ علیرضا محمدی ، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه رسانه ها زمینه ساز اعتماد و آگاهی بخش افکار عمومی هستند ، گفت : مردم حق دارند از عملکرد دستگاههای حمایتی مطلع باشند زیرا هرچقدر که مردم نیازهای محرومان را بدانند به همان میزان و چه بسا بیشتر از آن به مسئولیت اجتماعی خود عمل می کنند .

وی با اشاره به فرارسیدن شروع سال جدید تحصیلی و برگزاری جشن عاطفه ها ، افزود : جشن عاطفه ها امسال در دو مرحله و در مرحله اول 23 و 24 شهریور ماه سال جاری برگزار می شود و خیران می توانند کمک های خود را به دانش آموزان نیازمند اهداء کنند.

محمدی همچنین به برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه ها در 19 مهرماه سال جاری اشاره کرد و افزود : برای این مرحله از برگزاری جشن عاطفه ها 80 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در نظر گرفته شده است و سه هزار پاکت هم برای جمع آوری کمک های دانش آموزان در سراسر مدارس استان توزیع خواهد شد .

وی سرانه هزینه کرد برای تهیه سبد تحصیلی برای هر دانش آموز را 300 هزار تومان اعلام کرد و گفت : امیدواریم امسال هم مردم نوعدوست و نیکوکار گیلان با کمک های مادی و معنوی خود شرایط مناسبی را برای تحصیل دانش آموزان نیازمند فراهم کنند.

محمدی با اشاره به رویکرد کمیته امداد برای توانمند سازی خانواده ها ی نیازمند و اقشار آسیب پذیر ، افزود : شناسایی استعدادها و توانمندی های مددجویان و هدایت آنها به سمت ایجاد اشتغال مولد، نیازمند تلاش و همت عمومی است و همه ی اقشار اجتماعی بویژه خیران و نیکوکاران دراین تلاش سهم دارند .

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه هم اکنون 82 هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد از خدمات معیشتی و درمانی بهره مند هستند ، افزود : هزار نفر از این سالمندان زمین گیر هستند و ماهیانه مبلغ 90 هزار تومان برای نگهداشت آنان هزینه می شود .

وی به طرح پالایش و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت در کمیته امداد اشاره کرد و افزود : اجرای طرح پالایش خانواده های تحت حمایت موجب شد تا خانواده های تحت حمایت از 115 هزار و 500 خانوار به 106 هزار خانوار معادل 7 درصد کاهش پیدا کنند..

محمدی به پرداخت هزینه های درمانی هزار و 500 بیمار صعب العلاج تحت حمایت در گیلان نیز اشاره کرد و گفت : 62 هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت حمایت هم در گیلان از خدمات معیشتی ، اجاره مسکن و درمانی این نهاد بهره مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان از پرداخت 140 میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان در سال جاری خبر داد و گفت : این میزان وام به شش هزار نفر از مددجویان تحت حمایت در سراسر استان برای ایجاد شغل پرداخت می شود.

محمدی مشکلات مسکن ، اشتغال ، درمان ، تحصیل و معیشت خانوارهای تحت حمایت این نهاد را از مشکلات اصلی آنها عنوان کرد و افزود : مشکل مسکن از مشکلات اساسی مددجویان است که برای رفع این مشکل در سال گذشته سه هزار واحد مسکن برای مددجویان گیلانی ساخته شد .

وی با اشاره به اینکه امسال 12 هزار نفر از دانش آموزان تحت حمایت به اردوهای سراسری اعزام شدند گفت : گیلان هم میزبان دانش آموزان از 16 استان کشور بود که در این اردوها علاوه بر برنامه های تفریحی ، دانش آموزان از برنامه های فرهنگی ، آموزشی ، ورزشی هم بهره مند شدند .

محمدی با اشاره به اینکه هر ماهه مبلغ 900 میلیون تومان صدقه توسط مردم گیلان برای کمک به محرومان پرداخت می شود افزود : این میزان صدقه جمع آوری شده صرف امور جهیزیه ، وام قرض الحسنه ، تحصیل ، مسکن و درمان نیازمندان می شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به افتتاح صندوق امداد ولایت با هدف ترویج سنت قرض الحسنه و کمک به هم نوعان نیازمند اشاره کرد و گفت : صندوق امداد ولایت با رویکرد جلب و جذب مشارکت های مردمی ازطریق سپرده گذاری خیران برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت امداد و سایر اقشار نیازمندان تاسیس شده است.

وی در پایان پرداخت 22 میلیارد تومان وام از طریق صندوق امداد ولایت طی سال گذشته را از اقدامات ارزشمند با مشارکت نیکوکاران عنوان کرد و گفت : تا کنون پنج میلیارد تومان توسط خیران در این صندوق سپرده گذاری شده است که در قالب پرداخت وام های قرض الحسنه یک تا پنج میلیون تومانی برای حل برخی مشکلات اساسی نیازمندان اقدام می شود.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *